Gå til innhold

Trenger hjelp angående aktiv kjøling av minne


Vulkanuz

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge vurdert å kjøpe meg et nytt par med ram brikker og etter litt leting her og der fant jeg disse OCZ 1024MB EL DDR Dual Channel Gold VX PC-4000. Men etter å ha lest testen fra overklokking.no ble jeg litt usikker, for der sto det at det trengte aktiv kjøling. Så da prøvde jeg å finne aktiv kjøling av minne her i prisguiden, men der hadde de bare passiv kjøling. Så for å skaffe minnet sitt aktiv kjøling må jeg da modde en vifte inne i kabinettet som blåser luft rett mot brikkene, eller finnes det noe annet som kan gjøre susen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har de brikkene der og de kjører jeg på DFI Lanpartykort på 3.5V og 1,5-2-2-2-7 timings. Tja. Det er ikke dumt å ha ei vifte som blåser mot dem, og Zalman VF7000Cu står rett vd siden av i tillegg til at det står en 92mm vifte i sidedøra og blåser nesten rett på dem. Og så har jeg 2 stk. 120mm vifter fra SilenX som blåser inn og luft ut. Idle inne i kabinettet ligger på 37-38 grader på ca. 23 grader rom temp. Når jeg kjører som hetest er det max 45 grader i kabinettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...