Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva trengs til trådløst nettverk/ADSL-deling?


Anbefalte innlegg

Har pr. i dag 1 stk pc i huset og ADSL fra Telenor. Får til uken bærbar pc og ønsker å koble meg til ADSL-linjen med begge pc'er etter behov samt at begge pc'er kobles sammen i nettverk. Ønsker at dette skal skje trådløst.

 

Jeg har dessverre null erfaring med nettverk, og har store problemer med å skjønne hva jeg trenger å kjøpe inn for å få dette til å fungere. Den bærbare har 802.11b/g innebygd, så den biten er vel grei. Jeg har vel forstått det slik at jeg trenger et 802.11b/g PCI-kort til den stasjonære pc'en også.

 

Men her stopper det. Hva trenger jeg å kjøpe i tillegg til dette for å få dette til å fungere slik jeg ønsker? Holder det med et kombinert aksesspunkt/ADSL-router f.eks., eller finnes ikke noe slikt? Eller er jeg ute på viddene nå? :blush:

 

Tips/råd mottas m/takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette trenger du:

 

Trådløst nettverskort til pc'en du allerede har(Den uten trådløst nettverskort). Her må du finne ut hva du vil ha; et kort med usb tilkobling, et internt kort osv.

 

En trådløs ruter som du kobler med kabel til modemet ditt fra telenor. Når du kjøper ruteren så må du tenke på hva slags hastighet du trenger. Fin ut hva slags hastighet du har på nettverskortet ditt i laptopen og hva slags hastighet du kjøper på nettverskortet til den stasjonære.

Tenk også på at det kan være lurt å kjøpe en ruter med WPA da dette gir god sikkerhet.

 

 

Her er to greie og billige produkter som du kan kjøpe(Begge med støtte for WPA og 54 mbps hastighet):

Trådløs ruter

Trådløst nettverskort

Samlet pris: 661 kr

 

Håper dette hjelper deg; bare ta kontakt hvis du har flere spørsmål eller støter på problemer.

Endret av White Fox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...