Gå til innhold

Dra layer mellom filer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du to layer, og skal endre posisjonen til det øverste?

 

Er ikkje heilt sikker på om eg forstår deg rett, men kanskje dette vil hjelpe (er du ny i Photoshop?):

 

Ein slik firkant kjem stort sett når ein nytter Rectangular Marquee-verktøyet (øverst til venstre i verktøypaletten, hurtigtast "M"). For å flytte layers, må du nytte flytteverktøyet (rett til høgre for rectangular marcuee, hurtigtast "V").

Lenke til kommentar

mhmh.JPG

Bilde 1 skal jeg ha over bilde 3. For å gjøre det drar jeg layerer, merket som 2 over dit jeg vil ha det på bilde 3. Når jeg gjør dette kommer det opp en prikkete firkant som indikerer hvor jeg kommer til å legge bildet. Det som er problemet er at denne firkanten gjør det umulig for meg å treffe riktig, og det hadde vært kjekt om jeg kunne se bildet jeg flytter.

 

Jeg suger til å forklarer detta, men håper noen kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar

Klarer du i det heile å flytte layeret, eller får du berre ein selection? (Den stipla firkanten).

 

Ein alternativ, er:

 

I layer paletten for bilete 1, høgreklikk på layeret, og velg "Duplicate layer". No får du opp eit vindauget der du kan velge namn på det nye layeret, og destinasjonen for det nye layeret. Her vel bilete 3. trykk OK; og du har no kopiert layeret over til bilete 3.

 

So vel du det layeret (i bilete 3), og flytter det dit du vil ha det med Move Tool. (Hurtigtast er V. Ligg som sagt øverst til høgre i toolboxen.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...