Gå til innhold

Hvordan hindre noen tilgang til WOW..?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har prøvd å gå gjennom forumet her ,men finner ikke svar på denne snedige henvendelsen jeg fikk her om dagen...

En bekjent av meg ringte i fortvilelse og lurte på om jeg hadde et knep i å sperre, ja dere ser riktig...sperre tilgangen til WOW fra 2 pc'er på hjemme nettverket hans. :roll:

Grunnen var jo som dere sikkert begynner å mistenke at de 2 sønnene hans på 13 og 15 år sitter omtrent døgnet rundt å spiller. Nå som skolene snart er i gang igjen, så lurte han på om det altså var et knep å stenge aktuelle porter i firewallen. Dette ble liksom litt motsatt av det man vanligvis sliter med for å få et spill eller program til å fungere. Har ikke helt draget på konfigurering av firewall, så kanskje noen her på forumet kunne hjelpe til. :hmm:

Edit: Har forandra topic'en.... :blush:

Endret av maggot69
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om denne tråden skal overleve må du endre topic/overskriften. Det er 3 ords regel.

Det er dessverre eneste jeg kan hjelpe deg med.

Gjest Slettet-t9DveYkZ
Skrevet

Hva for router er det han har? World of Warcraft krever vel ikke så veldig mange porter åpne, egentlig.

På min 3Com router har jeg mulighet til, under Firewall, å velge hvor mye tilgang hver PC skal ha til internett. Man kan da restricte så bare Web, FTP, Mail og annet etter ønske vil fungere. Dette vil da løse problemet her, da de ikke vil kunne få kjørt igang WoW eller andre nettspill.

Skrevet

I en router så kan man ofte stenge tilgang til internett for enkelte maskiner. Og jeg vet ikke hvordan din er, men kanksje du kan gjøre det på tidsbegrensning.

Sjekket min og der kan jeg både gjøre det med porter og IP adresse

Skrevet
Hva for router er det han har? World of Warcraft krever vel ikke så veldig mange porter åpne, egentlig.

På min 3Com router har jeg mulighet til, under Firewall, å velge hvor mye tilgang hver PC skal ha til internett. Man kan da restricte så bare Web, FTP, Mail og annet etter ønske vil fungere. Dette vil da løse problemet her, da de ikke vil kunne få kjørt igang WoW eller andre nettspill.

Han har router fra Nextgentel, men å restricte på Web, FTP og mail omfatter vel bare portene 80, 21, 25 og 110...eller...

Skrevet
Hva med at faren får passordet til kontoene, forandrer dem og selv knotter inn passordet når de har lov til å spille?

Jeg sa det til han, men utrolig nok så har fyren null kontroll...dvs han har ikke peiling på passordene. Hadde det vært mine gutter så hadde pc'ane blitt demontert og låst ned en eller annen plass. Trur forresten de spiller på gamecards... :no:

Skrevet (endret)
maggot69

om faren hete steinar?

for eg vet en familie som har en som er 13 og en 15 og dei  2 er hekta på WOW

he he...nei faren heter ikke det...tror ikke vedkommende jeg kjenner befinner seg i en unik situasjon....har sjøl en sønn som er milt sagt hekta, og kunne sitti 24 timer i døgnet(han er 12 år). Men det gjelder å ha kontroll og vise hvem som er sjefen...og hvis du spør madammen min så ville vel hu ha låst utstyret mitt ned en eller annen plass også.... :whistle:

Endret av maggot69
Skrevet
hmm sei te faren han må skaffe seg dårligare linje så det lagge da vil dei nok slutte

Si opp bredbåndet og installere et gammalt 14400 modem.....he he

Gjest Slettet-t9DveYkZ
Skrevet

Han har router fra Nextgentel, men å restricte på Web, FTP og mail omfatter vel bare portene 80, 21, 25 og 110...eller...

Ja, men da får de ikke lov til å bruke noe annet bortsett fra disse. Ergo WoW vil bli blokket. Har gjort dette her hjemme før, funker som en drøm ;)

Skrevet

Dersom en bruker software firewall (norton eks) er det ingen problem å konfigurere slik at firewallen blokkerer wow-login. Det er dessverre lett å konfigurere tilbake igjen dersom 13 og 15-åriongene har litt peiling.

Skrevet
Jeg sa det til han, men utrolig nok så har fyren null kontroll...dvs han har ikke peiling på passordene. Hadde det vært mine gutter så hadde pc'ane blitt demontert og låst ned en eller annen plass. Trur forresten de spiller på gamecards... :no:

Hehe, joda, men jeg antar han sikkert kan spørre om å få passordene. Evt. kreve å få passordene. Er man far, må man nesten kunne trampe litt i bordet når det trengs.

Skrevet
Ja, men da får de ikke lov til å bruke noe annet bortsett fra disse. Ergo WoW vil bli blokket. Har gjort dette her hjemme før, funker som en drøm ;)

Stemmer....har jo en sånn 3com selv og der kan man vel restricte ALT ANNET en disse portene.... :yes:

Uansett han har router fra Nextgentel, og det oppsettet kjenner jeg lite til. Tror det er mange muligheter i disse etter det jeg har hørt. Så skulle ikke forundre meg om det var en slik funksjon der også.

Skrevet

Gjør det på den enkle måten: ta vekk alt av router og greier klokken 23.00. Syter dem fjerner man bare pcen også. Da har dem valget: enten spille til 23:00, eller ikke spille i det heletatt.

Skrevet
Hehe, joda, men jeg antar han sikkert kan spørre om å få passordene. Evt. kreve å få passordene. Er man far, må man nesten kunne trampe litt i bordet når det trengs.

Er så enig med dere alle sammen....men for at ikke denne tråden skal spore av å gjelde barneoppdragelse, så er det jo kommet opp noen løsninger her på forumet som kan prøves ut.

Ellers så vil jeg si at jeg har hatt mye nytte av dette forumet når det gjelder den lidenskapen vi alle har her...nemlig World of Warcraft. Et knall spill som man har "kastet" bort uendelig mye tid på siden det ble lansert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...