Gå til innhold

Variabler i globals?


Anbefalte innlegg

Hvis idag er fredag den tolvte. Hvordan regner jeg ut med PHP hvilken dag den første er? Jeg har to strings å gå på. En viser dagen i dag numerisk, mandag = 1, tiersdag = 2 osv. Den andre har datoen. Finnes det en funksjon til dette, eller må jeg regne meg fram til det?

 

EDIT: glem det.

$innrykk = $dagiuka - ($dagidag % 7);
if ($innrykk < 0) { $innrykk += 7; }

Outputer dagnummeret på dagen før den første.

 

EDIT: nytt problem

Endret av MBaardsgaard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde meg med følgende kode, men PHP er kranglete i dag(natt) Jeg vet, det er dårlig kode, men hovedmålet er å få det til å virke.

 

foreach ($File as $num => $line) {
$infom = $infoblock[$num]['maned']; $infod = $infoblock[$num]['dag']; $infoa = $infoblock[$num]['ar']; $infot = $infoblock[$num]['data'];
$content .= "<tr><td><input id=\"$num\" name=\"m_$num\" value=\"$infom\" /></td><td><input id=\"$num\" name=\"d_$num\" value=\"$infod\" /></td><td><input id=\"$num\" name=\"a_$num\" value=\"$infoa\" /></td><td><input id=\"$num\" name=\"t_$num\" value=\"$infot\" /></td></tr>\n\t";
$namem++; $named++; $namea++; $namet++;
}
$content .= "<tr><td><label for=\"submit\"> </label>\n\t<input id=\"submit\" type=\"submit\" name=\"submitdata\" value=\"Send\" /></td></tr></p></table>";
}
else { echo "Feil passord!"; }
}
if ($_POST['submitdata'] == TRUE) {
$i = 0;
while($i <= $line) {
$namem = $_POST["m_ $i"]; $named = $_POST["d_ $i"]; $namea = $_POST["a_ $i"]; $namet = $_POST["t_ $i"]; 
$datafile .= "$named¤$namem¤$namea¤$namet";
$fh = fopen('data.txt', 'w') or die("Kunne ikke åpne database");
fwrite($fh, $datafile);
fclose($fh);
$i++;
}

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...