Gå til innhold

X850XT PE & NEC2080UX+,ikke signal med org drivere


zagadka

Anbefalte innlegg

Som forsåvidt beskrevet, har et Sapphire X850XT PE kort og en NEC 2080UX+ skjerm. Når jeg kjører med Catalyst driver, så går det intet signal til skjermen (slår seg av når jeg skal få opp påloggingsvindu). Avinstallerer jeg driveren (Safe mode), og booter på nytt, så kommer jeg lett inn i Windows.

 

Noen som har noen ide om hvordan jeg skal få lagt inn drivere og samtidig få lov til å se hva som skjer? :)

 

Kjører på WinXP om det skulle bety noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg begynte å lure litt på, er hvorfor de andre driverene ikke fungerte på kortet ditt. Er kortet nyinnkjøpt?Hvis det er tilfellet, hvilket kort hadde du før og hvilken fremgangsmåte brukte du?Gjerne spesifikasjoner som strømforsyning og hovedkort. Bare i tilfellet omega driverene ikke løser problemet ditt..

Lenke til kommentar
Det jeg begynte å lure litt på, er hvorfor de andre driverene ikke fungerte på kortet ditt. Er kortet nyinnkjøpt?Hvis det er tilfellet, hvilket kort hadde du før og hvilken fremgangsmåte brukte du?Gjerne spesifikasjoner som strømforsyning og hovedkort. Bare i tilfellet omega driverene ikke løser problemet ditt..

Stusser selv.

Alt er splitter nytt, aldri brukt noen av delene før. Altså er skjermen og skjermkortet ikke testet før.

 

Hovedkortet kan du lese detaljene om her, og har en Cooler Master Real Power 450W Strømforsyning.

 

Det har slått meg at det kan være at skjermkortet, med drivere, kjører på "default" innstillinger som ikke skjermen støtter, men det er bare en teori. Og jeg vet forsåvidt ikke hvordan løse det heller.

Lenke til kommentar
Bare prøv de forskjellinge tingene. Oppløsning i forhold til hertz og native oppløsning..

Skal gjøre det, se hva jeg får til.

 

Må nesten bare legge til at dette er et uvanlig bra forum.

Har ikke lagt inn så mange innlegg, men lest en god del.

Bare opplevd en hyggelig tone, og folk er veldig oppmuntrende og positive.

Rett og slett imponerende.

Lenke til kommentar
Bare en tanke, dobbelsjekk hardware tilkoblingene.

Jeg har ingen problemer med å komme inn i Windows (og i tillegg faktisk se hva jeg gjør der) når jeg booter om etter å ha avinstallert driver. Derfor er jeg skeptisk til at det er løse koblinger. Men skader ikke å sjekke, om alt annet feiler.

Lenke til kommentar
Hvis Hz'en er satt for høyt (holder med 60 på LCD), så kan man få svart skjerm. Står ofte "out of sync" på den isåfall, dog.. Men lykke til :thumbup:

 

Og: bruk _selvsagt_ DVI-tilkoblingen!

Kan også høres ut som sykdommen som rammer min kjære boks hjemme.Men hvordan får jeg endret den i Windows, når jeg ikke ser hva fanken jeg gjør der?

Det jeg gjør i Safe Mode påvirker vel ikke driveren ellers?

 

DVI? Selvsagt :o) Wouldn't have it any other way.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...