hero_ruler Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 (endret) Hei, Jeg trenger og hente info fra 2 steder i databasen min og plusse de sammen $query = mysql_query("SELECT jonas_tall, jonas_tall2 FROM jonas_teller ORDER BY jonas_tall DESC LIMIT 0, 5"); Og plusse sammen jonas_tall og jonas_tall2 Og vise det på siden Dette ble veldig dårlig forklart merket jeg, Men håper at noen forstår.. Takk for svar Endret 11. august 2005 av hero_ruler
dabear Skrevet 12. august 2005 Skrevet 12. august 2005 SELECT jonasBegge AS jonas_tall + jonas_tall2 FROM jonas_teller ORDER BY jonas_tall DESC DESC LIMIT 0,5 eller noe sånt? Eventuelt kan du gjøre det i php <?php while ($row = mysql_fetch_assoc($mysql_query)) { $out . = $row['jonas_tall'] + $row['jonas_tall2'] . ' '; } echo $out; ?>
hero_ruler Skrevet 12. august 2005 Forfatter Skrevet 12. august 2005 Takk for svar Tenkte på php jeg og.. Men hadde lyst til og gjøre det i en mysql ting siden jeg driver og lærer meg mer mysql
dabear Skrevet 12. august 2005 Skrevet 12. august 2005 Du fikk det til? SELECT jonasBegge AS jonas_tall + jonas_tall2 FROM jonas_teller ORDER BY jonas_tall DESC DESC LIMIT 0,5 skal vel kanskje være SELECT jonas_tall + jonas_tall2 AS jonasBegge FROM jonas_teller ORDER BY jonas_tall DESC DESC LIMIT 0,5 Det funka iallefall til meg med den siste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå