Gå til innhold

Til døden skilles oss ad


Ardie

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Satt og kjedet meg en regnfull dag, og bestemte meg for å prøve meg på stillbein.

 

Navnet på bildet er "Til døden skilles oss ad", som jeg prøve å vise at ikke alle ekteskap varer "evig".

 

Kritikk?

 

Ekteskap.jpg

 

Edit: fikset linken til bildet.

 

Edit2: Bildet er tatt med Canon EOS 350D, Sigma 18-50mm 2.8 med følgende innstillinger: f10, 1/15, iso800

Endret av Ardie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Morsomt og fikst. Vil sikkert kunne bli brukt i en artikkel om ekteskap m.m.

 

Fin skarp fokus på ringen. At den er i farger gjør inntrykket sterkere.

 

Apropos stillbein. Det har jeg lurt på. ER det "bein som står stille" eller er det "still-leben" - altså liv som står stille. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Apropos stillbein. Det har jeg lurt på. ER det "bein som står stille" eller er det "still-leben" - altså liv som står stille. Noen som vet?

Det betyr liv som står stille. Altså livløse ting. Blomster, frukt, glass osv.

Man kan nok diskutere om blomster er livløse ting, men i benevnelsen stilleben, er blomster regnet som livløst.

 

Fett bilde.

Beklager at dette kommer litt sent, men jeg ble forhindret tidligere.

Jeg synes det er godt bilde, fordi det forteller en historie som det er opp til betrakteren å fullføre.

Jeg synes også det var smart å blande gullfargen med B/W.

Endret av auditman
Lenke til kommentar
Er det bildet av den "ekte" ringen? Synes det så ut som om det var noe du hadde laget selv.. utifra skyggene?  :hmm:

Uansett, kul idè :)

All er ekte. :)

 

Jeg brukte to lyskilder i tillegg til lyset fra vinduet. Et bordlampe på skrått fra høyre hvor jeg hadde teipet fast et hvit ark foran pæret. Samtidig brukte jeg en blits som jeg "bouncet" mot taket.

 

Ellers tok jeg bildet i farger, deretter laget jeg et nytt lag som jeg gjorde til svarthvitt og skar ut ringen i svart-hvitt laget. Jeg lot skyggen være på svart-hvitt laget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...