alex100 Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Har forstått at jeg må installere IMwheel for å få Logitech MX500 musen min til å fungere skikkelig. Jeg har lastet ned imwheel-1.0.0pre12.tar.gz filen. Hva gjør jeg nå? Sitter på Ubuntu 5.04 32-bit.
hero_ruler Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 cd ~/D* (velg sted du lagra filen Desktop her) sudo alien im* (Konverter til .deb) sudo dpkg -i im*.deb (installer .deb filen)
P@rm@nn Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Men hvorfor bruker du ikke bare pakkebehandleren til å legge den inn? Den ligger der ser det ut som (hos meg i alle fall). System - Administration - Synaptic Package manager.
alex100 Skrevet 11. august 2005 Forfatter Skrevet 11. august 2005 Men hvorfor bruker du ikke bare pakkebehandleren til å legge den inn? Den ligger der ser det ut som (hos meg i alle fall). System - Administration - Synaptic Package manager. Endelig skjønte jeg hvordan det funket... :!:
Jakob K Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 cd ~/D* (velg sted du lagra filen Desktop her)sudo alien im* (Konverter til .deb) sudo dpkg -i im*.deb (installer .deb filen) Bah, er det mulig å bruke * i de navnene ja. Jeg som har sittet og knotet meg til å skrive hele filnavnet hver gang. Ja, ja, vi lærer så lenge vi lever.
hero_ruler Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 * er wildcart (eller no) og det er den fineste tingen ever
alex100 Skrevet 11. august 2005 Forfatter Skrevet 11. august 2005 Kult! Da lærte jeg noe nytt. Hva er kommandoen for å få frem innholdet i en mappe? Tilsvarende "dir" i MSDOS.
Jakob K Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Tror dir fungerer i GNU/Linux også, men ls er den vanligste. * er en wildcart ja, bare har ikke tenkt på at det går an i filnavn.
P@rm@nn Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Kult! Da lærte jeg noe nytt. Hva er kommandoen for å få frem innholdet i en mappe? Tilsvarende "dir" i MSDOS. http://www.tuxfiles.org/linuxhelp/linuxcommands.html Ellers så syns jeg å huske at jeg hadde godt utbytte av å lese denne siden.
objorkum Skrevet 12. august 2005 Skrevet 12. august 2005 TAB er kjekk for autofullfør i kommandolinja.
Palme Skrevet 12. august 2005 Skrevet 12. august 2005 TAB er kjekk for autofullfør i kommandolinja. Lenge leve TABULATOR-vennen vår!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå