Gå til innhold

Erfaringer om ASUS M6N


kjetil_b

Anbefalte innlegg

Her kommer da endelig tråden om ASUS M6N!

Henta pc'en tidligere i dag, og sitter nå og skriver på den.

 

Er så langt veldig fornøyd og vil skrive litt mer etterhvert, siden jeg ikke har fått gjort så veldig mye på den enda.

Har og masse bilder som skal bli lagt ut etterhvert.

 

Tror jeg tar det litt punktvis her, så blir det litt mer oversiktlig.

Og jeg er ingen ekspert på bærbare, og har således liten erfaringer med bærbare maskiner, så kan liksom ikke komme med gode vurderinger sånn sett, men vil si hva jeg synes.

 

Det som fulgte med:

ASUS M6N

ASUS bærevekse, svart. Ikke ryggsekk!

Diverse drivere

ASUS dvd (avspiller tror jeg)

Powerdirector DE (Videoredigeringsprogram)

Nero 6.3 OEM SUITE

Microsoft Works 8

Microsoft Windows XP Home Edition (standard på komplett utgaven jeg kjøpte )

Logitech optisk mus. USB.

 

 

Innpakningen

Pc'en kom i en stor eske fordi jeg også bestilte en ekstra ryggsekk med(visste ikke at det var en veske inkludert), og alt var godt innpakket.

Alt var godt beskyttet så her var det lite problemer!

 

Første inntrykk

Det absolutt første jeg tenkte var "Denne var stilig!". Og det er den helt og holdent! Mørke grå med noe som fra avstand ser ut som stålkanter eller noe sånt.

Det virker veldig gjennomført og bra. Batteriet var enkelt å sette inn pga. en hurtig manual som forklarte det første jeg måtte gjøre.

Ble forbauset over hvor stor skjermen virket da jeg åpnet den! Den er veldig god å se på, og er nesten like bra fra alle vinkler, så det er ikke problem for flere å sitte å se film på denne.

Tastene virket bra og det ga ikke etter noe plasser. Plasseringa av portene er bra, og dvd rommen er fint gjemt under på høyre siden, hvor knappen ikke blir trykket inn ved uhell.

Det er faktisk 3 høytalere på denne bærbaren. En på hver side av skjermen(altså under skjermen på hver side) og en forran på høyre side hvor den er skjult.

 

Ellers er det styringsknapper for cd spiller venstre side. Disse ligger på utsiden, og det er knapp for cd spilleren der, slik at du kan spille av musikk uten å skru på maskinen.

 

Ting virker veldig gjennomført og alt er egentlig utmerket!

 

Etter litt bruk

Som sagt så har jeg fått koblet opp alt(strømledningen ;) ) og har begynt å føle meg hjemme på den, etter bare 2 timers bruk.

Kjøpte en trådløs router samtidig som denne, og fikk den opp tidligere i dag, så alt var klart til testing av WLAN.

ASUS'en starta raskt og etter litt konfigurering av XP var alt klart.

Flere programmer var innstallert, inkl. 90 dager Norton Internet Security.

Den har jo 80 gb, og det var delt opp i 2 partisjoner.

C: med 43 gb og D: med 29 gb.

Har vurdert å formatere den med en gang, og lage partisjonene slik jeg vil ha dem, men gidda ikke dette og får bare nøye meg med slik det er. Har jo og kommet til å miste Norton da, siden dette ikke er med på cd.

 

Med en gang Windows var ferdig startet fant den det trådløse nettverket og koblet seg opp raskt. Det var allerde innstallert et program for håndtering av trådløs nettverk(Intel Pro for Wireless network) og jeg kunne velge mellom dette eller Windows styrt. Funka først litt dårlig og skjønte ingenting, men etter at jeg satte Windows til å styre greia så var jeg på nett.

 

Har starta overføring av filer og mapper via nettverket, og dette fungerer ypperlig.

Overførte litt musikk for en stund siden, og fikk testet høytalerlyden på denne.

Jeg er kresen på lyd siden jeg driver mye med musikk selv, og hører veldig mye på musikk, så var spendt på hvordan lyden var her.

Og den er rett og slett rå! Helt enormt bra og ikke noe å klage på. Har andre høytalere jeg skulle koble til, men dette trengs ikke. Lyden er perfekt!

Så gleder meg til spilling og film på denne!

 

Vet ikke hvor mye mer jeg kan si nå. Har ikke brukt den så lenge så vet ikke så mye. Den virker veldig raskt og stødig så langt.

Skal få lagt ut bilder så fort som mulig, men har egentlig andre ting å prioritere enn å sitte å prakke med bilder når jeg har fått ny pc.

 

Kan anbefale denne pc'en til alle som vil ha en rask og god pc til hverdagslig bruk, men også en del spilling/musikk/film. Har ikke fått testet dette, men grafikkortet er veldig bra, så rekner med at det er toppers!

 

Kom med spørsmål så skal jeg svare.

Og sorry hvis ting ble litt rotete. Skrev mens jeg testet ut ting, så ble litt mye på en gang her.

 

Her er linken til ASUS M6N fra komplett.no :

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309951&cks=SER

 

Jeg utnyttet meg av weekendtilbudet komplett hadde nettopp og betalte derfor bare 10 500 for den, så var heldig med den! Men mener den er verdt 12 000 også!

 

Håper dette ble til nytte for noen.

Som sagt så er det bare å spørre. Kan teste ut etterhvert. Drar bort i mårra ettermiddag, så hvis det er noen som skal kjøpe snart og lurer så må dere spørre i løpet av kvelden, eller i mårra formiddag.

 

- Kjetil

post-72-1124041957_thumb.jpg

Endret av kjetil_b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Takk for masse bra info..

 

Håper å få litt meir info etter at du har prøvd litt spill, hadde vore kult å visst om den klarte Far Cry, Battlefield 2 eller noko liknande, det er nok å kreve litt for mykje...men men.

 

korlers var testaturet?

 

Fikk du med ekstra mus, utan å betale for den?

 

Kontaktet også komplett, men ein der sa at han ikkje kunne huske at dei hadde hatt tilbud på denne pcen... Var det der du kjøpte den??

 

 

Ganske sikker på at eg bestiller den i morgon etter å ha fått litt meir info av dg..

 

håper på svar

Endret av djit
Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg får testa den med Far Cry eller Battlefield 2. Ikke med det første i hvertfall, men skal prøve med noen andre spill om ikke så lenge.

 

Tastaturet er kjempe flott, og er lett å skrive på. Flere hurtigtaster som fungerer bra er også et pluss! :D

 

Fikk med ekstra mus ja! Helt kostnadsfritt. Liten og lett.

 

Weekendtilbudet var nå forrige helg. Jeg bestilte den på søndag, og fikk den i dag.

 

Ellers glemte jeg å si at den er helt stillegående. Hører knapt noe som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...