b0zie Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 (endret) Heisann, eg har 2 forskjellige php-spørsmål, om dette faktisk er mogleg i php: 1. Er det mulig å få tak i adressa til den sida ein blir redirect'a til når ein skriver inn ein redirect-url? Eks. går f.eks. innpå www.db.no, og den redirect'a til www.dagbladet.no. Er det mulig viss eg skriver inn kun www.db.no-adressa i eit script og så få satt den adressa den går til som f.eks. en variabel ? (Skjønner? ) Altså, så det blir slik: $mainurl = www.db.no $redurl = www.dagbladet.no 2. Er det mogleg å inkludere (altså -> include) kun enkelte deler av ei side? mvh, b0zie Endret 11. august 2005 av mazR
Lokaltog Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 1: $response = apache_response_headers(); $new_uri = $response['Location']; // her er den nye adressen. 2: Tja, bør være mulig med en kombinasjon av output-kontroll og enten regulære uttrykk eller substr().
b0zie Skrevet 11. august 2005 Forfatter Skrevet 11. august 2005 (endret) Hey, takk for svar! men til den første, blir dette riktig $response = apache_response_headers(); $new_uri = $response['www.db.no']; echo $new_uri eller har eg misforstått heilt? Endret 11. august 2005 av mazR
Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Hey, takk for svar!men til den første, blir dette riktig $response = apache_response_headers(); $new_uri = $response['www.db.no']; echo $new_uri eller har eg misforstått heilt? Det skal være $response['Location'] (link til ny "location"), fatter?
b0zie Skrevet 11. august 2005 Forfatter Skrevet 11. august 2005 Ikkje heilt.. Kor skal eg plassere www.db.no-adressa? :\
Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Ikkje heilt.. Kor skal eg plassere www.db.no-adressa? :\ MÅ vel bruke php til å koble til websiden eller noe først.
b0zie Skrevet 11. august 2005 Forfatter Skrevet 11. august 2005 Veit berre om header("Location: http://www.URL.com/"); men den redirecta jo.. det skal eg ikkje. Eg skal berre hente ut den adressa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå