Sjefern Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Jeg ser jo at DETTE er en gjenganger i anbefalninger når det gjelder 939kort meg agp. Men taper man virkelig så mye på å kjøpe noe billigere? Slik som DETTE? Det første har jo trådløst nettverkskort med i prisen. Det er ikke bare det bu betaler for da? Hva annet får du når man kjøper det dyreste 939kort med agp? Eller lønner det seg kanskje å kjøpe et annet? Jeg har nemlig kjøpt meg en AMD4000+ clawhammer til en billig penge. Jeg har jo et 6800gt fra før som jeg ikke har lyst til å bytte ut enda.
Chief_R-W Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Er blant annet trådløse som trekker opp prisen. Og Databusshastigheten er på 1000 på det dyreste og 800 på det billigere kortet. Brikkesettene er forskjellige: HK med Wlan: NVIDIA nForce3 Ultra HK U Wlan: NVIDIA nForce3 250Gb Ser også ut som det er dobble Nettverkskort også og flere Firewire kontakter. Er forskjellene jeg ser.
Morten K Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Kjøp heller et hovedkort med ULi M1695 chipsett.
Gabri3L Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Kjøp heller et hovedkort med ULi M1695 chipsett. Det er kortet ser bare overvilt ut! Og til den prisen? http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=310821
Sjefern Skrevet 11. august 2005 Forfatter Skrevet 11. august 2005 (endret) Hehe. Det kortet så jo meget bra ut men jeg tror prisen er deretter. Men ontopic: Hva er forskjellen på NVIDIA nForce3 Ultra og NVIDIA nForce3 250Gb? Har det noe å si i ytelse? Og hva med forskjellen i databusshastighet? Veier det opp de ekstra 400kr som det koster å få det? Firewire, trådløst nettverk og dobble nettverkskontakter har ikke noå å si for meg. Edit: 581 kr for ASrock kortet? Det var da fryktelig billig??? Så for meg rundt 1500 jeg! Hva er galt med dette da? Endret 11. august 2005 av Sjefern
Gabri3L Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Edit: 581 kr for ASrock kortet? Det var da fryktelig billig??? Så for meg rundt 1500 jeg! Hva er galt med dette da? Som du ser i tråden "Morten K" linker til så er prisen bekreftet av SHG, så hva er galt? At ASRock slipper å betale en milliard (Overdrevent) til nVidia i lisens for å produsere det bør jo hjelpe på prisen. ASRock er faktisk det samme som ASUS så vidt jeg har forstått. Det er bare det at ASUS ikke vil skitne til sitt gode navn og rykte ved å produsere "billi billi" kort. ULi som har utviklet chipsetet ønsker å få inpass på markedet osv. Jeg kan ikke finne noe feill med kortet annet en at det ikke har SLI.
Morten K Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Edit: 581 kr for ASrock kortet? Det var da fryktelig billig??? Så for meg rundt 1500 jeg! Hva er galt med dette da? Det er ikke noe som helst galt med det kortet. Bare les testene på det. Hvis du er skeptisk til ASrock kan du vente til Abit,Asus eller Gigabyte kommer med ULi M1695 kort. Det er nok ikke lenge til det blir lansert et kort fra en av de produsentene.
Sjefern Skrevet 11. august 2005 Forfatter Skrevet 11. august 2005 (endret) Hmmm. Tror det blir et kort fra ASrock jeg. Jeg vil jo ikke sitte med en AMD4000+ i skuffen og vente på at en kjent produsent skal få ræva i gir når like gode alternativer allerede er ute Edit: Takk for hjelpen forresten Edit2: Da var ASrock bestilt Endret 11. august 2005 av Sjefern
Gabri3L Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Hmmm. Tror det blir et kort fra ASrock jeg. Jeg vil jo ikke sitte med en AMD4000+ i skuffen og vente på at en kjent produsent skal få ræva i gir når like gode alternativer allerede er ute Edit: Takk for hjelpen forresten Edit2: Da var ASrock bestilt Gi beskjed her eller kanskje helst i den andre tråden når du har fått testet det, mange som er spent på dette.
Morten K Skrevet 12. august 2005 Skrevet 12. august 2005 Hmmm. Tror det blir et kort fra ASrock jeg. Jeg vil jo ikke sitte med en AMD4000+ i skuffen og vente på at en kjent produsent skal få ræva i gir når like gode alternativer allerede er ute Edit: Takk for hjelpen forresten Edit2: Da var ASrock bestilt Skriv en liten review i denne tråden når du har fått testet kortet.
Sjefern Skrevet 12. august 2005 Forfatter Skrevet 12. august 2005 Skriv en liten review i denne tråden når du har fått testet kortet. Skal gjøre det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå