Gå til innhold

Bærbar til drømmejenta


torgeiro

Anbefalte innlegg

Min kjæreste skal ha seg en bærbar pc. Håper at noen av dere i forumet kan hjelpe med å finne en som passer.

 

Kravene til maskinen er ikke all verden, den skal brukes til skriving og surfing, samt muligens lydredigering.

 

Men; den bør ha et lekkert ytre, helst være av et kjent merke, og - være billig.

 

Makspris - 8000,-

enkelt, men stilig design

Ikke brukt

Kjent merke.

 

Hadde satt stor pris på hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du penger og er uinteressert i data kjør på med apple, høyst anbefalt. Dersom det er lite penger i bildet kan en Dell maskin gjøre nytten, denne har alt dilldallet med gjennopprettingsdisk og service som gjør at du slipper noe særlig ansvar. Akkurat en sånn maskin vi syntes er litt kjedelig, men som brukere finner veeeeldig praktisk...

 

To forslag.

 

Dell sine modeller finner du her og apple sine kan du kjøpe her for studenter.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Har du penger og er uinteressert i data kjør på med apple, høyst anbefalt.

ehem...

 

Totalt uinteressert i data? Det får da vær emåte på. Apple leverer maskiner for de proffe som har klart å komme seg forbi fjortisstadiet der man spiller CS og andre totalt uinteressante spill for Windows. Har du noen gang prøvd en Mac? Det er ingenting som er så overlegent som å sitte å taste på et aluminiumstastatur...

Lenke til kommentar
Hvis du går 595,- kroner over ditt max budsjett for drømmejenta di, får hun en maskin hun kan drømme med. Nemlig denne, Tundra 1557E Centrino - Intel P-M 1.7GHz/512MB/80GB/DVD RW/15"/R9700 64MB U/OS. Den er uten operativ system, men hun kan vel bruke linux? En masse distribusjoner som er helt knall å bruke for tekst behandlig, surfing og musikk behandling.

Kan anbefale den; søstra mi er storfornøyd! Hun la vekt på design, vekt størrelse og jeg la vekt på ytelse! ;)

Lenke til kommentar

Jeg skal selv hjelpe dama mi med kjøp av laptop. ibookene er jo nydelige å se på, men husk at alt er litt annerledes på en Mac.. Jeg kan ingenting når det gjelder mac og kan heller ikke hjelpe henne med ting da.. Koble maskina opp i nettverk, instalere ting osv osv osv... I tillegg er jo ofte kjæresten (jenta) litt mindre datakyndig enn gutten (meg)..

Endret av Autopsy
Lenke til kommentar

Det lureste er vel om du tar ned turen til en Mac butikk så hun får prøvd en Mac evt. lekt litt rundt med iLife etc. Jeg regner jo med at hun vet hva Windows er, det er jo bare å skru på hvilken som helst kjedelig grå PC, hehe. Men som sagt, dersom hun er litt nysgjerrig på hva Mac har å tilby så stikk innom nærmeste Mac forhandler.

Lenke til kommentar

Macen er mye enklere å bruke, f.eks til å sette opp på nettverk. En jeg kjenner kjøpte seg en iBook, og en halvt minutt etter at han hadde skrudd den på, så var han på nett, helt av seg selv. Og han hadde ikke trådløst nettverk engang, så da hadde iB´en hans koblet seg på naboens nettverk...

 

Men, å switche til mac er enklere en mange tror. Apple har selv anbefalt Mac1.no for switchere, og jeg tror det er mange som har blitt overbevist der, meg selv inkludert. Du får alltid svar og ingen spørsmål er dumme...

Lenke til kommentar
Jeg kan ingenting når det gjelder mac og kan heller ikke hjelpe henne med ting da.. Koble maskina opp i nettverk, instalere ting osv osv osv... I tillegg er jo ofte kjæresten (jenta) litt mindre datakyndig enn gutten (meg)..

...sier du virkelig nei til hyggelige romantiske stunder foran en iBook sammen med Damen? Dessuten er Macer plug-and-fucking-play så du vil ikke måtte hjelpe henne med noe som helst. Har faktisk lest om folk som trenger hjelp til å koble seg av naboens WLAN fordi iBooken kobler seg rett på.

 

Edit: Det var da fært da! :p Er du Mac1.no bruker bnezofil?

Lenke til kommentar

okei. da blir jeg den første som anbefaler en pc til under 8000,- her :o

 

DENNE Pc'en fra dell vil jeg si gir ganske mye for pengene.

 

tror og den oppfyller kravene dine greit.

eneste du bør konfiguere på er 1 års garanti bare, så tar du 2x256 ram, og 60GB harddisk til en meget fin pris :)

7 334,-

 

er vell en good pris eller?

 

1,4 ghz celeron m

512 ram

60GB hd

et skjermkort som fungerer til damas bruk

WLAN

dvd-brenner

9-celles bateri (husk og bytt til dette)

 

 

 

frakt er inkludert i pris, fram til 24 august :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...