Gå til innhold

Hvor hurtig bør minnekortet være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe et større minnekort til mitt Ixus 40 kamera. Det bruker SD-kort. Men nå lurer jeg på hvor hurtig dette bør være? Stemmer det at det er tre hastigheter å velge mellom? Jeg ser at det har noe med pris å gjøre også... Vil jo gjerne ha mest mulig for pengene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det enkleste er vel å finne de tekniske data på kameraet og håpe må at lese og skrivehastigheten til/fra minnebrikke er oppgitt.

Jeg hadde samme spørsmål i hodet mitt uten å få svar.

Stod mao ikke i de tekniske data og importør av kameraet mitt hadde heller ikke svar.

Endte opp med å kjøpe SD Extreme III kort som ikke er det spor raskere enn det vanlige SD kortet jeg hadde fra før.

Mener å ha lest meg til at det kun er de proffe eller semipro speilreflekskameraene som har noe bruk for minnekort med kjapp skrive/lese.

Håper dette ga deg deg du var ute etter. Penger spart = penger tjent... :D

Runar

Skrevet

På kamera i denne størrelsen, er det kameraet og ikke minnekortet som er flaskehalsen. Noen kamera krever "litt" raske kort for video i fullkvalitet, men jeg tror alle kort som selges i dag er raske nok. Det som ikke vil funke bra nok til fullkvalitetsvideo, er gamle SD kort som er tregere enn dagens standard.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...