Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan ikke koble meg opp til ruter konfigurasjon


Anbefalte innlegg

Skulle prøve å fikse et problem jeg hadde i Azureus med noe NET greier, da måtte jeg visst gjøre noe triksy noe med Port-Forwarding, jeg fulgte guiden på www.portforward.com, men når jeg kom til delen der jeg må koble til ruter konfig sida (192.168.0.1) så kom det opp msn søk i browseren min: Finner ikke siden '192.168.0.1' dere skjønner right?

Har D-Link DI-514, har skaffet Static-IP adresse som guiden sa jeg skulle, men sitter fast no som jeg ikke kommer innpå ruter konfig'en!

 

Noen idèer om hva som kan vere galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skulle prøve å fikse et problem jeg hadde i Azureus med noe NET greier, da måtte jeg visst gjøre noe triksy noe med Port-Forwarding, jeg fulgte guiden på www.portforward.com, men når jeg kom til delen der jeg må koble til ruter konfig sida (192.168.0.1) så kom det opp msn søk i browseren min: Finner ikke siden '192.168.0.1' dere skjønner right?

Har D-Link DI-514, har skaffet Static-IP adresse som guiden sa jeg skulle, men sitter fast no som jeg ikke kommer innpå ruter konfig'en!

 

Noen idèer om hva som kan vere galt?

Helt sikker på at du har fulgt den rette guiden?

 

Hvis ikke så kan det ofte være greit å resette ruteren til default settings. Du finner som oftest en knapp på ruteren som du må holde inne en liten stund for at ruteren skal resette seg. Prøv det og prøv deretter å nå konfigurassjonsidene igjen.

Lenke til kommentar
Om du har reseta routern, så kan det best å plugge kabeln i.

Pass på at du har en ip adresse og subnet mask slik at du får kontakt med routern.

Er det nokk om jeg setter på automatisk tildeling av IP eller må jeg gå på run->cmd-> ipconfig /all og sette den IP'en?

Lenke til kommentar

Har han dhcp aktivert (som bruker å vere default) vil du med en gang få en ip og subnet mask. Visst du ikkje får kontakt med router er det sikkert en cd du kan bruke for å få kontakt. Har selv 3com og der er det sånn, passord er sikkert default siden du har resettet den.

 

Et godt tipps: Oppdater firmware til routeren før du begynner å tukle med instillingene, mye er nytt i visst firmwaren er gammel ;)

 

EDIT: Du må skrive //192.168.0.xxx (routeren) for å få kontakt. Ser ut som du har glemt // ene.

Endret av kazzkizz
Lenke til kommentar

Fant ut hvorfor jeg ikke fikk tilkoblet ruteren...

Det er ikke min. Det er naboens' usikrede nettvek :p

Ruteren min er jo faktsik nermere enn naboens' men alikevel finner den ikke mitt nettverk, men bare naboens. Og såklart når den ikke finner min nettverk i listen over 'foretrukne nettverk' tar den det neste og beste den finner. Hvorfor finner den ikke min ruter tro? Tror jeg skal lete litt rundt på forumet men kom med hjelp da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...