Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger help til oppkobling til trådløsrouter


Anbefalte innlegg

Har en Asus Wireless Router og et D-Link trådløst nettverkskort og

har ingen problemer med å koble opp til routeren med kabel.

Jeg klarer å finne routeren trådløst.

 

Jeg går inn på "Vis tilgjengelige trådløse nettverk" og finner routeren.

Merker av på "Tillat meg å logge inn på det valgte trådløse nettverk, selv om det ikke er sikret".

Og så trykker jeg "koble til".

Da går "Vis tilgjengelige trådløse nettverk" vinduet ned, men jeg er forsatt ikke koblet til nettverket.

 

Har den nyeste driveren til D-Link kortet, og har ingen form for cryptering på routeren.

 

Er det noen som vet hva jeg gjør feil? Eller eventuelt har noen ideer til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du merket av for at du skal bruke Windows til å konfigurere trådløse nettverksinnstillinger?

 

Prøv evt. å bruke D-Links eget program for å konfigurere innstillingene i stedet. Du har antakelig et D-formet ikon i feltet ved siden av klokka. Hvis du er tilkoblet er det lys grønt, eller er det hvitt med en rød strek som beveger seg. Hos meg fungerer nettet like godt om jeg velger Windows eller D-Link, men det er verdt et forsøk å bytte.

Lenke til kommentar

Har prøvd med både Windows til å konfigurere og D-Link eget program, men må innrømme at jeg ikke kan huske å ha sett det D-ikonet siden av klokken, skal sjekke det ut, men kan ikke gjøre det nå, sitter på en annen data.

 

Kanal, eller channal som det står på min router er allerede satt på auto :(

 

 

Edit: testet å sette routeren på en fast channal og ikke auto, og det virket :thumbup: selv om instillingene på nettverkskortet var satt på auto fra før av.

Endret av Arch-Heretic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...