Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det noen som har et forslag til hvordan man kan ta backup til ekstern harddisk eller liknende via Internett.

 

Vi er en liten bedrift som hittil har tatt backup på tape/CD og etterfølgende brakt den med os hjem for å gjemme den fysisk på en annen plass. Nå lurer jeg på en løsning som gjør det mulig å speile, ta backup til en disk som befinner seg fysisk på en annen plass.

 

Jeg ønsker ikke å benytte noen av de tilbud som fins med å ta backup til en fremmed webserver da jeg finner at de er relativt dyre.

 

RAD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye er det du skal ta backup av?

Hvor stor båndbredde har bedriften?

 

Hvorfor ikke fortsette å ta backup på tape?

 

Det er vel det lureste.

Har erfaring fra speiling, men da har jeg kun tatt backup av diverse brukerdata, ikke hele systemet. Egentlig ikke noe god løsning, men det funket... men da sto diskene jeg kjørte backup til på samme fysiske lokasjon... og da hjelper det lite hvis det skulle brenne ned, men derimot hvis en disk skulle ryke funker det...

Lenke til kommentar

Det er ikke nødvendig med fast ip. Vet at blandt annet www.no-ip.com gir deg muligheten til statisk dns for dynamisk ip.

 

Du innstalerer en client. Den vil oppdage når IPadressen endres og vil så sende den nye ipen til dns-serveren.

 

Vet ikke om no-ip er beregnet for bedrifter, men det må da finnes andre alternativer.

Endret av Blackslash
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei

 

Har jobbet videre med ftp iden og dynamisk ip, og det fungerer fint.

 

Løsningen som jeg er komet frem til er følgende:

 

Bruker IIS som FTP server og får en dynamisk IP fra www.dyndns.org.

Bruker programmet Super Flexible File Synchronizer som backup klient.

 

Det største problem var egentlig å få rutet ip-adressen gjennom NAT, filrewalls, accespunkts, etc. Det tok lidt tid før jeg forsto hvordan det fungerte.

 

Tak for hjelpen alle. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...
Anbefaler at du sjekker ut Bacula. Bruker det på jobb og har bare gode erfaringer.

4682022[/snapback]

Så kjappt på dette, så jo meget bra ut! Ønsker å ta backup av hele servere og arbeidsstasjoner. Det fine så ut til å være OS uavhengigheten.

 

Hvor vanskelig er dette å sette opp?

Installerte det på en arbeidsstasjon med fikk ikke connecta til egen pc eller noe, skjønte ikke configen helt... Noen ideer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...