Gå til innhold

Brukerkonto problem i XP


Anbefalte innlegg

Operativsystem: Windows XP Professional SP2 (Engelsk)

Filsystem: NTFS (Er jeg ganske sikker på)

 

Hendelsesforløp etter egen hukommelse:

1. 18:10 Sitter med PC'en til gammer'n og forsøker å få hans bærbare og stasjonære til å finne hverandre på nettverket.

2. 18:27 Klør meg på haken. :hmm:

3. 19:03 Endrer nettverkstypen fra "bedrift" eller noe slikt til "Hjemmenettverk" eller noe slikt.

4. 19:04 Når maskinen reboter får jeg opp admin brukerkonto, den gamle brukerkontoen er borte fra oppstartsmenyen. Finner den heller ikke under kontroll panel og user accounts.

5. 19:06 Klør meg i hodet.

6. 19:15 Setter nettverkstypen tilbake slik jeg trodde den var, finner fremdeles ikke den gamle brukerkontoen.

7. 22:12 Tar til vettet og spør venner om hjelp på dette fantastiske forumet.

 

Jeg får heller ikke gått inn på brukeren under filstrukturen documents and settings.

Får ikke access. Alt av personlige dokumenter som er lagret ligger under denne brukeren så jeg svetter litt :cry: og forbereder meg på å bli enda mer upopulær dersom jeg ikke klarer å grave det frem igjen, men det skal jo ligge der, vel?

 

Kjempetakknemmelig dersom noen kan hjelpe meg med dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan for meg høres ut som om du har prestert å melde PCen ut av et domene, og i så fall er vel første trinn for å rette opp feilen å komme krypende til administratoren av domenet og fortelle hva du har gjort, hvorfor, og be han aller nådigst om å melde PCen inn i domenet igjen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...