Gå til innhold

BulletProof FTP-server. Kan ikke koble til.


vegjoh

Anbefalte innlegg

Hei,

nå forsøker jeg å få satt opp en FTP-server av typen BulletProof (siste versjon).

Jeg tror jeg har satt det meste riktig opp, og når jeg kobler til med lokal IP fungerer det som det skal. Når jeg forsøker å koble til med ekstern IP, får jeg beskjed om at "Operasjonen ble tidsavbrutt". Samtidig ser jeg i BulletProof at står:

 

"dato/klokkeslett - (not logged in)

(IPadresse) > Disconnected"

 

Det må jo bety at jeg på sett og vis får kontakt med serveren...

Har forwardet porter i routeren og styrt., men...

 

Kan noen hjelpe meg?

 

Mvh

Vegard Johansen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekket firewallen i routeren og på server PCen også?

 

jeg kjører BulletProof FTP jeg også, og det funker perfekt :) Måtte forwarde port 21 og åpne den i firewallen.

Ja, har slått av software firewall. Konfigurasjonen av firewall er litt tvetydig beskrevet for Thompson SpeedTouch 510i, og må gjøres via telnet. Kun for å forsøke, slo jeg av firewall'en og jeg fikk da samme resultat som da den var på. Ser derfor ut som jeg har klart å åpne porten.

 

Har forwardet port 21, og da det ikke fungerte forsøkte jeg å forwarde/åpne også port 20.

 

Noen som har flere tips?

 

Mvh

Vegard

Lenke til kommentar
Ja, har slått av software firewall. Konfigurasjonen av firewall er litt tvetydig beskrevet for Thompson SpeedTouch 510i,  og må gjøres via telnet

 

Dette er nok feil ja...har akkurat samme modem. :whistle:

 

prøv 10.0.0.138 du :cool:

Okey.. Har satt opp forward av port 21 i NAPT. Står ikke noe om firewall i den grafiske konfigurasjonen. Forstod det sånn at jeg måtte slå av firewall med telnet, så sette NAPT og så sette på firewall'en igjen.

 

Kan du forklare hvordan du har gjort det?

 

Mvh

Vegard

 

Edit: Modemet/routeren er Thomson SpeedTouch 510, ikke 510i som jeg skrev. Aner ikke hvor jeg har det fra...

Endret av vegjoh
Lenke til kommentar

Hei igjen!

Nå har jeg forsøkt programmet ServU, og får akkurat samme feilen!

Det kan vel tyde på at problemet er relatert til åpning av porter i firewall, forwarding av porter - eller noe sånt.

 

Jeg skrev i et tidligere innlegg at firewallen i Speedtuch må konfigureres via telnet.

Det har jeg fra denne siden

Basic knowledge about SpeedTouch 510/530's built-in firewall, unfortunately the Web Interface doesn't include firewall configuration, so be prepared to use the Command Line Interface (telnet).

Lengre ned på sida står følgende:

To enable ftp access, 4 rules are need, 2 to allow ftp-data and 2 to allow ftp-control:

 

=>firewall rule create chain=forward index=0 srcintfgrp=lan prot=tcp dstport=21 action=accept

=>firewall rule create chain=forward index=0 srcintfgrp=wan prot=tcp srcport=21 action=accept

=>firewall rule create chain=forward index=0 srcintfgrp=lan prot=tcp dstport=20 action=accept

=>firewall rule create chain=forward index=0 srcintfgrp=wan prot=tcp srcport=20 action=accept

=>

Dette har jeg altså prøvd, uten at det utgjorde noen forskjell. Kan heller ikke finne noen indikasjon på at portene virkelig er åpnet. Er det noen som har SpeedTouch-modem/router, og har satt opp FTP-server, som kan hjelpe meg videre?

 

Mvh

Vegard

Lenke til kommentar

Nå har jeg funnet feilen, tror jeg. Som så mange andre ganger er det ikke maskinen, men "operatøren" som har skylda :whistle:

 

Jeg har jo sittet og forsøkt dette selv hjemmefra, men nå fikk jeg en kompis til å prøve å koble til - og han kom rett inn. Min konklusjon blir da at det ikke er mulig å "sende ting ut i verden" for å få lagt det på sin egen FTP-server. Helt greit, egentlig. Går mye fortere for meg å bare koble meg inn med lokal IP.

 

Kanskje erfaringen kan være til hjelp for andre i samme situasjon..

 

Takker for alle tips!

 

Mvh

Vegard

Lenke til kommentar

delete.. fikk det til.. gikk bare ikke an å komme inn via lokalnettverket

 

I serv-u må du skrive inn wan-ip`en din under "allow passive datatransfer" under advanced i en av settings menyene.

På den andre settings/advanced må du sette PASV portene.. disse skal settes til 2000-2010.

"domain ip" settes lik den lokale ip`en på maskinen din..

 

 

Hvis du har satt inn dette og forwardet port 20-21 og 2000-2010 i routeren din skal det funke.. du kommer ikke lenger inn via lokal-ip eller wan-ip`en din.. men hvis du går på en maskin med en annen wan-ip funker det. (venner på msn er en god ting)

Endret av snoopafella
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...