Gå til innhold

Finner ikke IEEE 1394 på AN7


Anbefalte innlegg

Har et Abit AN7 hovedkort, og prøver å koble til videokameraet. Men dessverre så finner jeg ingen plasser en firewire port. Selv om det er en integrert på hovedkortet, men det er ingen der. Jeg har prøvd å søke etter den, og har sett om firewire er på i bios. Hva kan jeg gjøre for at windows finner den?

 

Håper noen har noen gode ideer og tips.

 

Windows ble instalert for mindre enn 24 timer siden, så den er temmelig friske.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd flere ganger å ta kontakten inn og ut, og kameraet har jeg også skrudd av og på. Jeg har også startet maskinen på nytt flere ganger...

 

I enhetsbehandling har jeg IEEE 1394 bussvertskontrollere, og i undermenyen står det OHCI - kompatibbel IEEE 1394 - vertskontrollere. Jeg tror det er firewire kontakten framme i frontpanelet, men windows sier bare at den ikke kjenner igjen enhet når jeg putter inn pendrive eller den firewire kabelen.

Lenke til kommentar

Hvis den er i enhetsbehandling burde den virke. Er det slik å forstå at du har kobla til en i fronten på PC'n og kobla kamera der? Det hovedkortet skal ha en port på bakpanelet på selve hovedkortet, du må prøve der hvis du ikke alerede har gjort det.

Og hva er det du mener med at du "tror" det er firewire i frontpanelet? Du holder ikke på å prøve med den USB-kabelen som følger med videokameraet vel? Firewirekabel følger vanligvis ikke med.

Lenke til kommentar

Jeg har Firewire port bak og framme. Men jeg vet ikke om de framme er koblet er rett til hovedkortet, derfor tror jeg det er den firewire kontakten windows har funnet. Men jeg vil jo helst bruke den firewire porten som er bak på hovedkortet, siden ledningen min er kort og det ellers blir et strev å dra pcen fram hele tiden...

 

Og ja kameraet har firewire, jeg ser forskjellen på det og USB...

 

Har sjekket kabelen nå, og sett i manualen. Firewire kontakten framme skal også fungere perfekt nå... Men windows fremdeles bare en av de 2, og når jeg tar kabelen fra kameraet i en av dem, og skrur kameraet på så skjer det isje en drit. Verken framme eller bak, akkurat som om windows bruker den ene firewire kontakten som blir vist under netverkstilkoblinger bare som pynt.... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Har et Abit AL8 HK, en port bak på HK og en foran som er kobla til hovedkortet internt. Det kommer bare opp en i windows men begge virker helt fint med Sony videokam. Det er helst snakk om en kontroller med to eller fler porter hos deg også. Rart det ikke virker ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...