Gå til innhold

Trådløst nettverk - hva og hvordan?


grukk

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp anskaffet meg en bærbar pc med innebygd trådløst nettverkskort. Nå øyner jeg muligheten til å bli kvitt alle ledninger som ligger utover gulvet.

 

Jeg er tilkoplet UPC og benytter meg av bredbåndstjenestene deres.

 

Jeg lurer derfor på om noen kan si meg hva jeg trenger for å sette opp et trådløst nettverk. Jeg ønsker å ha to maskiner som kan kople seg på.

 

Maskin nr. 1 har altså trådløst kort.

 

Maskin nr. 2 er en fire år gammel bærbar toshiba, og har ikke trådløst nettverkskort.

 

Jeg setter stor pris på hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk att ikke UPC (ifølge sine egne kontrakstvilkår!!) aksepterer at du tilkobler mer enn en pc, i.e. du kan altså ikke tilkoble et eksisterende nettværk. Helt idiotisk imo og såvitt jeg vet den eneste nettleverandør, som skriver så.

 

Jeg oppdaget det tidligere idag ettersom jeg selv snart flytter til et sted med UPC-nett installeret; og såklart også vil slippe kabler og greier. Da jeg søkte på UPC & WLAN kom jeg over en artikkel på Dinside fra 99, der forfatter kommenterer dette forhold i ganske harde vendinger og håper, at denne utdaterte regel etterhvert vil fjernes fra kontraktsvilkårende til UPC. Etterhvert ganske spent sjekket jeg de oppdaterte kontrakstvikår og så att dette punktet finnes enda! Har skrevet til de idag og spurt om dette er noe de håndhever i praksis etc., men ikke fått noe svar enda.

 

Det spørs jo om de sjekker det (har mulighet for å sjekke det) uansett, men jeg synes det virker som en rar klausul å ha. Skal ikke et samboende par ha mulighet å sjekke mail på samme tid. Neste spørsmål blir jo om deres klausul om å ikke bruke internett-kopplingen i profesjonell sammenheng innebær att man ikke får (igjen, lurer på hvordan de sjekker det) sjekke jobb-emailen sin, handle aksjer om man driver med det etc.

 

Jeg er veldig spent på, hvilket svar jeg får fra de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...