Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skiftet fra NGT til BlueCom/Oppsigelsestrøbbel


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg byttet fra nextgentel til bluecom i juni, og fylte inn navnet mitt på den fullmakten som bluecom hadde på websidene sine, fullmakten ble vel sendt inn 1 juni, og jeg fikk svar den 3 juni om at jeg ville bli koblet over til bluecom den 15 juni. Alt dette gikk meget bra fra bluecom sin side, og da jeg regnet med at den fullmakten ville bli registrert som oppsigelse samme datoen som den kom til ngt regnet jeg med at alt var i boks. Men der tok jeg feil, for den 28 juni fikk jeg mail fra ngt om at de hadde 'registrert' at jeg ønsket å bytte internettleverandør og at jeg da måtte si opp linjen min på kundesidene, jeg sendte mail om dette og fikk svar tilbake fra kundeservice om at 'linjen min var sagt opp og at jeg ikke trengte å tenke mer på det'. Men ngt fortsetter og sende regniner, purringer og nå i det siste inkassokrav. Sendte beskjed til kundeservice i går om hvorfor de fortsatt sendte regninger da linjen var sagt opp og alt skulle være i orden, fikk svar tilbake om at de ikke hadde registrert oppsigelsen min før den 28/6, og at jeg da måtte betale for de seks ukene oppsigelsestiden var. Så spørsmålet er da, kan ngt da med rettmessighet fakturere meg for den seks ukers oppsigelsestiden? Jeg husker ikke nøyaktig hva som stod i den fullmakten som bluecom hadde, men den må da gjelde som oppsigelse? Og den ble sendt inn til ngt den 1 juni og at de ikke 'registrerte' oppsigelsen min før den 28 juni... Det er også svært frustrerende og få forskjellige svar hver gang man kontakter ngt :thumbdown: Den mailen jeg fikk om at alt var i orden; linjen var sagt opp og at jeg ikke trengte å tenke mere på det gjaldt plutselig ikke mer liksom :no: Takker på forhånd på tilbakemeldinger.

 

Edit: byttet om leverandørnavn i tittel ;)

Endret av clon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde selv NGT og husker godt at det står klart og tydelig at oppsigelses perioden er 6 uker som du må betale for fra den dagen du sier opp. Hva som står i Bluecom sitt regelverk vet jeg ikke, men det må du sjekke. Tviler på at de har noe innflytelse over de oppsigelses ukene hos NGT. Når NGT sa at alt var i orden og du ikke skulle tenke noe mer på det så tror jeg ikke de mente regningen for oppsigelsesperioden. Tror nok du må betale den.

Endret av JoergenJonassen
Lenke til kommentar

Så akkurat at det var gått en e-post til deg angående oppsigelse den 27.06.05 hvor du selv må stå for oppsigelsen.

Jeg sa opp linjen din for deg, slik at du ikke trenger å tenke mer på det. Du vil motta sluttoppgjør fra oss etter endt oppsigelsestid.

 

Ha en god kveld;-)

 

 

Dette var mailen jeg fikk ang oppsigelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...