Gå til innhold

Space knappen er blitt treig...


tp88

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig gått til anskaffelse av en acer aspire 3002 LMI. Har brukt den i et par uker nå, og merket igår at space knappen begynte å bli veldig treig. Måtte trykke den hardt inn for å få noen reaksjon. Idag var det enda verre, må bruke enormt med kraft for å få den til å reagere.

 

Hadde liknende problem på min stasjonære engang, men da tok jeg bare opp den ene knappen og rettet litt på tingene som var under den, og satte den på plass igjen. Da fungerte den helt fint.

 

Lurer på om det er et liknende system på bærbar pc'er også? Kan jeg bare vippe opp knappen med en spiss gjenstand, eller kommer jeg til å ødelegge noe da? Hva i all verden er det som har skjedd? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tastene på bærbare er ofte et eget "panel" som er utskiftbart, lett å bytte. Du burde klare å få et nytt tilsendt eller få dem til å reparere det for deg.

 

Det kan jo være noe som har kilt seg under tasten, prøv å blåse litt med luft på sprayboks.

 

Edit: I mellomtiden kan du kanskje bruke et eksternt PS2/USB keyboard, sikkert bedre enn å knotte på noe delvis defekt.

Endret av Launch
Lenke til kommentar

Det er bare det at tasten lar seg trykke ned som vanlig, men den reagerer ikke før jeg har trykt den mye hardere ned enn hva som egentlig er nødvendig. Har heller ikke noe ekstra usb-tastatur som jeg kan bruke, blir nok nødt til å holde meg til min stasjonære en stund da. Skal høre med mpx på mandag, og kanskje om det lar seg gjøre at de evt sender en ny matte. Litt knotete å begynne å sende hele pcn inn hvis det er en "lett" oppgave. Skal se om jeg får blåst under tastaturet nå..

Lenke til kommentar

Ikke for å være negativ, men tviler litt på at de har reservekeyboard på lager hos MPX... Må nok forberede deg på å sende den i retur. Du får si du er student på IT-akademiet (eller noe annet dyrt studie) og må ha PC'n til studiene ellers faller du lett av og får for mye å ta gjenn, da setter de den nok til hastesak tenker jeg hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...