Gå til innhold

4 timer med E730...


Anbefalte innlegg

Da kjøpte jeg meg en E730, selv om jeg hadde E720 :p

 

Det er på mange måter 3 steg forover og et tilbake.

 

Førsteinntrykk

Esken er heller kjedelig, men når du åpner esken åpenbarer en nydelig telefon seg. Den litt myke svarte plasten gir en svært eksklusiv følelse og den erså godt som lydløs når man åpner/lukker. Hele telefone virker svært solid bygget. Skydeksel istedenfor propp foran hf-pluggen er genialt.

 

Brukergrensesnitt

Telefonen har samme menysytem som tidligere samsung telefoner. Ikke veldig spennende, men utprøvd, stabilt og velkjent. Men det som er nytt er at bakgrunnen nå dekker hele skjermen :) *hurra* Ikke bare delen i mellom klokke og meny/kontakter. Et par andre kosmetiske endringer er også gjort. (Mindre font) Samt at når du sletter en melding vises også gjenværende kapasitet sammen med bekreftelsen på at meldingen er slettet.

Skjermen på utisden virker ved første øyekast bedre. En liten morsom nyhet er at man kan ha en slags "velkomstmelding" i det man lukker displayet. Denne tones ut etter noen strakster.

 

SMS-skriving

Det råeste her er en lenge etterlengtet funksjon. Iallefall fra min side. Man kan blokke innkommende SMSer *JUHU*!! Smsene blir rett og slett bare ikke mottat. :) Veldig greit å kunne blokke reklame sms og/eller personer man ikke vil ha noe med å gjøre :p

Men et lite BLÆ er at det ikke er automatisk stor bokstav etter punktum. DEtte hadde jo E720, så hvordan de har klart å fjerne denne funksjonen er meg en gåte (fw. fra d500 kanskje?) Vibrering først, så ringing er nå mulig også for innkommende SMS. Dobbel varsling altså. Det er jo litt greit :) Nå kan telefonen også gjenta hvert 1. min , i tillegg til hvert 2.

 

Media

I tillegg til mp3 spilleren har telefonen fått radio. Dette er veldig greit da minne som er tiljenglig kun er 66mb. - Som er litt lite om den skal brukes som mp3 spiller. Men det er rikelig med plass til java, bilder ol. Samt at du har plass til noen mp3er du evt. kan bruke som ringetone.

Både radio og mp3spiller kan startes fra utsiden med telefonen lukket.

Radioen kan brukes mens du gjør andre ting! Så du slipper å avbryte radioavspillingen for å skrive sms. Det er mulig å bruke telefonens høyttaler som avspilling for å dele med andre, men headset må være koblet til som antenne. Lyden er helt grei!

Kameralyset har blitt svakere :(

 

 

Telefondelen

Samtalekvaliteten har blitt forbedret fra E720 hvor den rett og slett var crap!

Samsung kan fortsatt ikke vibrere og ringe samtidig (med mindre du velger en av ringetonene som har innebygget vibrering)

Endret av SkrueMcDuck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

noe som trekker denne telefonen ned? veldig plagsomme ting altså, ikke små ting som ikke stor bokstav etter punktum og sånt.

 

Batteritiden? Lyd på høytalleren når en spiller mp3? Ser at du skriver at man ikke trenge avbryte radio om man får sms, regner med at det er det samme når man hører på mp3?

Lenke til kommentar

Beklager sen responstid men pusser opp data-rommet og har derfor ikke nett :p

 

Vel.. Det med manglende stor bokstav plager meg endel :p Litt plagasomt å måtte trykke "shit" hver gang. Men eller er det faktisk ingenting som plager meg. Den har aldri låst seg, aldri skrud seg av og er grei i bruk.

Batteriet er OK, men men ikke helt konge akuratt.

 

Det er 96 mb minne ja. De 66 var fordi telefonen var fyllt opp med "alt mulig piss" fra fabrikken :)

 

Manglende profiler og ikke mulighet for vibra + ringetone samtidig er vel det mest plagsomme.

Men jeg er VELDIG godt fornøyd (les: en av de 5 beste telefonene jeg har hatt. - Og jeg har hatt over 20)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det er 96 mb minne ja. De 66 var fordi telefonen var fyllt opp med "alt mulig piss" fra fabrikken :)

Det er 96 mb minne ja. De 66 var fordi telefonen var fyllt opp med "alt mulig piss" fra fabrikken

 

Hmmm, min mobil hadde 90mb ledig da jeg fikk min. :p Har nå 11mb ledig, har 12 sanger (på ca.5mb i snitt per sang) og over 100 bilder tatt med min mob. pluss 20meld osv. Ingen problemer med minne såfall. Kjøpt meg en Bluetooth USB fra Billinton kosta meg 170kr. Billig og bra. Mobilen er heeeeilt topp. som det gummi belegget på mobilen, det går ikke av ved neglen eller ved skraping mot noe hard. den sitter veldig godt fast. Høytaleren på mobilen er veldib bra, spes når du slår på sangene.

 

En ting jeg savner veldig er bass på mobilen. Har en mp3 spiller fra iRiver og den får hue til å dirre av bassen, men når jeg hører den samme sangen kommer det et bra *buussshh*. En ting jeg har fått med meg er at det ikke bare gjelder Samung, alle mobiltelefoner mangler bass. :hrm: Men jeg overlever.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...