Gå til innhold

Hjelp - ingen tilgang til D:\ etter formattering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg byttet systemdisk og installerte Windows på denne. Hadde fra før en annen disk med én partisjon, med spesielle NTFS-rettigheter. Tenkte ikke på å resette disse før formattering, men trodde at jeg skulle kunne ta eierskap tilbake uten noe problem. Nå får jeg ikke opp security-fanen når jeg velger properties. Er det ikke mulig å resette rettighetene uten videre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kjørte og kjører XP. Mener at man kunne tvinge tilbake rettigheter, hvertfall i 2000..

Velg en mappe.

Klikk verktøy

Klikk Mappealternaltiver

Klikk Vis

Fjern avhukingen på "use simple filesharing"

Da skal du få frem Security tabben.

Skrevet

:blush: Glemte den. Takk!

Forresten, når jeg slår av Simple File Sharing, får jeg ikke til å dele mapper slik at alle får tilgang til dem, selv om jeg gir Guest/Everyone full tilgang. Noen forslag?

Skrevet

Mener at jeg har gjort det. En del av problemet er vel at Windows ikke lar en spesifisere brukernavn/passord eller om man skal logge inn anonymt alltid. Noen som vet hvorfor?

Skrevet

Det må du nok spørre vår kjære Bill om... Hvis han hadde blitt tvunget til å skrive ned alle feil i xp hadde han ikke blitt ferdig før han døde. Jeg (14år) har funnet 6 skrivefeil i den norske versjonen av xp (ja, jeg vet at bill ikke står for oversetting) men hadde det vært opp til meg skulle han blitt skutt på åpen gate.

Buffaloboy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...