inaktiv000 Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Hei, jeg byttet systemdisk og installerte Windows på denne. Hadde fra før en annen disk med én partisjon, med spesielle NTFS-rettigheter. Tenkte ikke på å resette disse før formattering, men trodde at jeg skulle kunne ta eierskap tilbake uten noe problem. Nå får jeg ikke opp security-fanen når jeg velger properties. Er det ikke mulig å resette rettighetene uten videre?
inaktiv000 Skrevet 4. august 2005 Forfatter Skrevet 4. august 2005 Kjørte og kjører XP. Mener at man kunne tvinge tilbake rettigheter, hvertfall i 2000..
Ueland Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Kjørte og kjører XP. Mener at man kunne tvinge tilbake rettigheter, hvertfall i 2000.. Velg en mappe. Klikk verktøy Klikk Mappealternaltiver Klikk Vis Fjern avhukingen på "use simple filesharing" Da skal du få frem Security tabben.
MMinimix Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 (endret) det skulle eg sei ueland Endret 4. august 2005 av MMinimix
inaktiv000 Skrevet 4. august 2005 Forfatter Skrevet 4. august 2005 Glemte den. Takk! Forresten, når jeg slår av Simple File Sharing, får jeg ikke til å dele mapper slik at alle får tilgang til dem, selv om jeg gir Guest/Everyone full tilgang. Noen forslag?
MMinimix Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Må huske å gje tilatelse på både deling og sikkerhet
inaktiv000 Skrevet 4. august 2005 Forfatter Skrevet 4. august 2005 Mener at jeg har gjort det. En del av problemet er vel at Windows ikke lar en spesifisere brukernavn/passord eller om man skal logge inn anonymt alltid. Noen som vet hvorfor?
Buffaloboy Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Det må du nok spørre vår kjære Bill om... Hvis han hadde blitt tvunget til å skrive ned alle feil i xp hadde han ikke blitt ferdig før han døde. Jeg (14år) har funnet 6 skrivefeil i den norske versjonen av xp (ja, jeg vet at bill ikke står for oversetting) men hadde det vært opp til meg skulle han blitt skutt på åpen gate. Buffaloboy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå