Gå til innhold

Strøm til alle viftene mine?


Corn

Anbefalte innlegg

Okei, her er saken:

 

Jeg har planer om å overklokke kraftig mitt nye system som jeg bestiller ganske snart. Jeg har tenk til å bestille et Chieftec medium tower med 340w PSU

og et EPoX 4G4A (I845g) hovedkort.

 

Jeg kommer til å ha 4x Enermax 80x80 Kabinettvifter

En boxed Intel P4NW kjøler.

En Active memory cooling kit

Evt en dobbel slotvifte

 

Det virker som om alle disse skal på 3pins molexkontakt. Jeg tviler på at jeg kan koble til 7 sånne ledninger til hovedkortet mitt og jeg regner vel med at med for mange Y-kabler på en kontakt fører til noe ekle overbelastningsgreier?

Hvordan skal jeg koble alle disse?

 

Btw: Noen som vet hvor stor plass en eventuell slotvifte vil ha/trenger ovenfor seg? Er chieftecen smal?

 

Edit: Jeg gikk i fella og skrev chieftech

 

[ Denne Melding var redigert av: Corn på 2002-08-04 01:56 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger jeg ikke noen form for adapter eller noe da? (sorry hvis jeg er ubernewbi) Hvis jeg titter på enden av ledningen til f. eks enermax viften synes jeg den ikke ligner på strømkablene til harddisken min

 

Edit: Ser forresten på bildet at slotviften har en 4pins kontakt. Det er vel det samme som til harddisken?

 

[ Denne Melding var redigert av: Corn på 2002-08-04 02:09 ]

Lenke til kommentar

Altså loddebolt har jeg ikke. Og elektroerfaring/kompetanse er lik null. Jeg regner jo med at det er relativt simpel å koble de til alle ledningene som kommer ut fra PSU (er det dette som er molex?) på en eller annen måte. Fant ut at EPoX'en hadde 3kontakter.

 

Vær så snill å kom med en grundig og så enkel forklaring som mulig (bilder er supert)

Har ikke hastverk heller.

 

God Natt

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-04 02:06, Corn skrev:

Trenger jeg ikke noen form for adapter eller noe da? (sorry hvis jeg er ubernewbi) Hvis jeg titter på enden av ledningen til f. eks enermax viften synes jeg den ikke ligner på strømkablene til harddisken min


Edit: Ser forresten på bildet at slotviften har en 4pins kontakt. Det er vel det samme som til harddisken?


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Corn på 2002-08-04 02:09 ]</font>


 

Med mine enermax vifter fulgte det med addapter, sånn at du kan koble de rett på power :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...