Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen slås på, ingen pip eller bilde


Anbefalte innlegg

Har en pc med asus a7n8x deluxe der lyddelen er defekt, så jeg får ikke talebeskjed om hva som er galt.

 

Når pc'en slås på, kommer ingen bios-pip, og heller ikke noe bilde. Alle vifter surrer og går og harddisker spinner seg opp.

 

Prøvde et "pc analyzer"-kort som sa at alt var ok. Gidder ikke helt ennå å gå helt til verks med demontering.

 

Noen idéer om hva som kan være galt?

Endret av schwami
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat kjøpt helt ny pc med amd athlon 64 x2 4400 og Asus A8N-SLI, koblet det sammen men får som sagt ikke noe bios pip eller noe skjermbilde.

 

Det står at de fungerer fint sammen http://support.asus.com/faq/faq.aspx?SLanguage=en-us ved bios 1008 eller senere, vet ikke hvilken bios jeg har eller hvordan jeg kan oppdatere siden den ikke fungerer :p

 

Vet det er det samme spørsmål som går om igjen, men burde jeg ta i betrakning at det er cpu'en som er gone???? Var veldig forsiktig når jeg tok å satte den inn og koblet viften på uten noen komplikasjoner. Er det noen måtte å se om den er grillet???

 

Sorry maset, har bare ventet evig lenge på ny maskin og når jeg først får det så fungerer den ikke, bare litt stresset. Håper noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen erfaringer med athlon 64 cpu'er, men med athlon xp vet jeg at man kan se en misfarging på kjernen om den har tatt kvelden ved overoppheting. Ellers hvis kjernen ikke har tålt presset fra montering av kjøler kan kjernen være knust, som man skulle kunne se uten problemer.

Lenke til kommentar

Se i din bruksanvisning. Du tar ut baterie på HK,så flytter du en jumper fra 1/2 til 2/3.. La den stå der i ca 1min,så setter du den på plass..

Da nullstiller du biosen..Er ikke noe farlig det..

 

Men husk..For all del,ta ut strømmkontakten bak på pc,og ikke sett den i..Før du har baterie i..

 

Vist det ikke hjelper,og alt starter som det skal,men ikke noe pip,er det to ting som kan være galt,,enten skjermkorte er fløyet sin vei,eller så er det noen av minnebrikkene som står feil i,eller er ødelagt..

 

Du siere ikke noe om minnebrikkene dine.. Har du to st,står de da rett?

En liten regel.. Har du to helt like minnebrikker skal de som oftes stå i slot 1/3..Da kjøres de som duel..

Er de ikke like,skal de stå på slot 2/4.....

Lenke til kommentar

uff da, kjipt å høre, etter litt søking og sånt fant jeg noen tips om å plugge alt fra hverandre og mikse og trikse, gjorde det først uten hell. da jeg byttet rammen til en annen slot, funket det plutseligt. Så jeg for min del takker for all hjelpen, det ordnet seg til slutt.

 

Lykke til videre schwami

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...