Gå til innhold

XBMC - Nettverk, trenger hjelp!


StaBBer

Anbefalte innlegg

Håper noen kan hjelpe meg, da jeg ikke kommer på nett med XBMC. Kan av den grunn ikke bruke skript og lignende.

 

Jeg har ingen problemer med å føre filer frem og tilbake mellom Xbox og PC, ved hjelp av FTP bare så det er sagt. Så den tilkoblingen er vel i orden. Bruker forresten to nettverkskort på PC'en, ett til bredbånd, det andre til Xbox'en.

 

Har prøvd å gå inn på "XBMC" -> "Innstillinger" -> "Nettverk" og forandret tilkobling fra "standard(dashboard)" til: "Automatisk(THCP)" og "Manuell(statisk)" uten hell. Jeg forstår lite, rettere sagt ingenting.

 

Så kan noen hjelpe? Bruker EvoX, og er det andre opplysninger dere trenger for å hjelpe meg er det bare å si fra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er det gjort, men uten hell desverre. Faktisk så får jeg ikke kontakt med Xbox'en inne på FlashFXP etter forandringen. Skulle føre over noen filmklipp, så var bare tilfeldig at jeg fant det ut. Så XBMC fikk ikke kontakt med internett. Byttet tilbake innstillingene, slik at jeg fikk føre over filene.

 

Noen andre råd/tips?

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar

Bruk statisk IP på Xbox'en (velg f.eks. 192.168.0.100, noter deg internett-gateway-adressen på PC'en (det nettverkskortet som er koblet til internett, dobbeltklikk på dets ikon, du finner det der), skriv dette inn på Xbox'en.

 

Skal funke da...sørg for at Xbox'ens IP-adresse stemmer overens med det du har konfiguret på PC'en. Regner med at du bruker en krysset kabel mellom PC og Xbox?

Lenke til kommentar

Hvordan finner man internett-gateway-adressen, når internett nettverkskortet står krysset av på "motta IP adresse automatisk"? Jeg har et ark fra ISP der det står en gateway adresse under "ruter opplysninger". Prøvde den, men funket ikke da heller. Noe sier meg at det er feil adresse.

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar

Jeg har samme problem, kommer ikke inn på webradio :(

 

Feil mld jeg får er:

 

"Downloading KML Document...

Please wait."

 

Mld jeg får etterpå og som er feil mld er:

 

"Failed to download XML document:

http............... kommer frem en lang adresse med masse tegn"

 

Er det noen som har peil på hva jeg gjør feil?

 

 

 

På forhånd, takk!

Endret av zarz
Lenke til kommentar
Jeg har samme problem, kommer ikke inn på webradio :(

 

Feil mld jeg får er:

 

"Downloading KML Document...

Please wait."

 

Mld jeg får etterpå og som er feil mld er:

 

"Failed to download XML document:

http............... kommer frem en lang adresse med masse tegn"

 

Er det noen som har peil på hva jeg gjør feil?

 

 

 

På forhånd, takk!

Er det kun webradio, eller internett generelt?

Lenke til kommentar

Tusen takk. Nå funker det endelig! Det jeg gjorde var å dele internett, for å deretter velge DHCP(automatisk) på XBMC.

 

Er bare en liten ting, når jeg nå slår på Xboxen får jeg IP konflikt pc'en. Dette fikk jeg ikke før jeg delte internett. Tror det er IP konflikt mellom Xbox og det nettverkskortet som brukes til Xbox'en. For jeg bruker 192.168.0.1 på Xbox og det nettverkskortet. Forandrer jeg den ene til f.eks 0.5 forsvinner konflikten, men da får jeg selvsagt ikke kontakt mellom PC-Xbox.

Noen forslag?

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Når du setter opp Internet Con. Sharing, så låses 192.x.x.1 til det nettkortet som deler ut inet. Mao. xbox kan IKKE ha denne IP adr.

Har hatt litt prob. med XBMC og DHCP selv, så sett en fast ip på xbox ett stykke ut i rang'en, eks. 192.x.x.250, så skulle ting virke helt greit.

 

Xbox config skulle da bli eks. :

 

IP : 192.168.0.250

Subnet : 255.255.255.0

GW : 192.168.0.1

DNS : 192.168.0.1

Endret av Labba
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...