Gå til innhold

Ati Radeon 9700 128mb vs 64 mb. Stor forskjell?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er nok litt forskjell i nyere spill, men i eldre spill er det sikkert ikke noen forskjell.

Tull og tøys så se min senere forklaring under her...

 

Mitt argument for 9700 64/128mb ikke vil ha noe forskjell "er 3D ytelsen" som ikke er der..

 

Hvis man sammeligner 3D ytelsen på 9700 128mb mot 9600 64mb så gir det et utslag på ca 200 poeng i 3D Mark som igjen er umulig å skille i feks spill..

 

Minne ja.. er ikke det rart? Nei et spill krever ikke så mye minne som man skal ha det til.

 

Et eksp er Doom3/ Farcry som anbefaler min 256mb minne, og min lilllebror spiller Farcry med sitt 9600 64mb kort?? (det skulle ikke vært fysisk mulig ikke med 128mb en gang) eller??

 

Hvis man går i dybden på hva feks Domm3 egentlig må ha av minne så er det faktisk bare 18-20mb.. ..

 

Når det gjelder den fysiske forskjellen da på 64/128mb så skjønner du kanskje hva jeg mener?

 

Når den dagen kommer da et spill krever feks min 64mb fysisk minne for å fungere og yte greit, så vil ikke en 1557 maskin klare å spille det uannsett grunnet da vil det kreves mega ytelse i 3D også...

 

Det er sikkert noen som er uenige her men vær greie da og undersøk grundig først, og ta da mitt eks 9600 64MB som klarer Doom3/Farcry på medium ytelse...

 

Jom-Jom

 

BF2 som har min 128mb som req vil du fint klare å spille med et 9700 64mb kort ,så ring selgeren hos PS å be han ta et kurs om grafikk ytelse...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...