Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Evig problem - Svart skjerm, for lite strøm?


Anbefalte innlegg

Dette tar kaka, nå har pcen begynnt å bli ustabil.

For en tid tilbake siden, hadde jeg et spillproblem med pcen min.

Vi fant da ut at det var skjermkortet som hadde tatt kvelden.

Jeg byttet skjermkort, etter det hadde jeg aldri problemer, helt til nå.

 

Den har allerede klikket 3 ganger på én dag,

den første gangen frøs bildet og jeg måtte restarte. Den andre gangen ble skjermen svart, samme med den tredje gangen.

Pcen slår seg ikke av, men skjermen blir svart.

 

Hva er sjansen for at det er produskjonsfeil på to av skjermkortene jeg har hatt (de eneste) ?

 

Det skjermkortet jeg har nå fungerer helt fint på spill, ikke noe problem der.

Men jeg begynner å lure når pcen oppfører seg akkurat som sist gang skjermkortet måtte byttets ut.

 

Jeg har en Q-tec 350W, er det noe mulighet for at Q-tecen min ødelegger skjermkortet mitt? Gir Qtecen min altfor dårlig strøm, slik at den kutter?

 

 

Min Specs:

 

Abit V17, Intel Pentium 4 2800 @ 2.8 Ghz, Sapphire Radeon 9800 PRO 128 MB DDR, Q-tec 350W, 512 MB PC3200 DDR SDRAM, Seagate Barracuda 120GB 2MB Cache 7200RPM, NEC DVD-Brenner IDE ND-1300 Bulk Sort, Aero Cool X-202, Samsung SyncMaster 913N, Logitech MX700, Labtec Wireless Desktop Edge, Logitech X620.

 

 

Kan dere hjelpe meg og ta knekken på dette problemet?

 

 

 

Mulig den er feilpostet, men ikke steng. Flytt bare posten.

Endret av Strategery
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler at du skifter strømforskyning snarerst ja. Qtec er noe dritt. Kjøpte en Hiper PSU på 580 watt fra komplett.no til 950kr. KanonPSU

 

Virker som om strømforskyninga har mye større innvirkning på stabilitet og trøbbel med pc en de fleste er klar over. Lykke til :yes:

Lenke til kommentar

en rask måte å sjekke om du har virus, er å bruke gratistjenesten housecall fra trendmicro. Dette er en online antivirustjeneste.

 

Men jeg ville også sjekket med et program som avleser hvor mye volt som blir avgitt på 12v og 5v. Hvis det er for lite her, kan det føre til spontanrestarter

Lenke til kommentar
en rask måte å sjekke om du har virus, er å bruke gratistjenesten housecall fra trendmicro. Dette er en online antivirustjeneste.

 

Men jeg ville også sjekket med et program som avleser hvor mye volt som blir avgitt på 12v og 5v. Hvis det er for lite her, kan det føre til spontanrestarter

12V = 11.92

5V = 5.00

 

Er dette normalt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...