srisri Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Har problemer med på logge på routeren. Får pinga routeren, men har ikke noe passord og brukernavn for å logge på. Noen som vet hva som er standard brukernavn og passord?
robot Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Sjekk i bruksannvisningen. Der pleier standard Brukernavn og passord. Det skal stå i bruksannvisingen til alle rutere hvordan man logger inn første gangen. Ellers så vet jeg ikke noe mere. har 3com ruter selv.
srisri Skrevet 2. august 2005 Forfatter Skrevet 2. august 2005 Har sjekka bruksanvisninga flere ganger, men nevner ingenting om brukernavn eller pass. Har prøvd "admin" og "1234".
robot Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Har du skiftet brukernavn og passord selv en gang da, slik at du ikke husker det?
robot Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Ok. Jeg kan ikke hjelpe deg noe mere. DU får ta en god titt på papirnene som fulgte med ruteren. For det skal stå noe om innloggingsprosedyre på disse papirene. Håper at noen andre kan hjelpe deg.
Ian Hunter Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 "By default both the username and password are blank. Click the Ok button to log in to your router." Sitatet er hentet fra et Google-søk (Jensen Airlink 6911 +default password). Kanskje det er så lett? Ellers finnes det vel kanskje en reset-knapp på routeren, som nullstiller alle innstillinger. Det hadde jeg nytte av da jeg også installerte mitt første trådløse nettverk i dag!
EG-s Skrevet 3. august 2005 Skrevet 3. august 2005 har denne routeren selv en plass, og et image av hjelpe cd èn på bærbaren. har brukt reset på den ofte, og passordet som er på den blir da slettet. logge på: http://192.168.1.254 Er et lite hull du må stikke en blyantspiss i (etc) på baksiden av den Resetting Dersom du skulle ha problem med å få kontakt med ruteren eller Internett er en mulighet å resette ruteren til fabrikk-innstilling for deretter å prøve på nytt med standard oppsett. Dette gjør du på følgende måte : - Bruk en binders (el.l) og trykk inn Reset knappen på baksiden av ruteren. - Hold knappen inne i ca 10 sekunder og slipp knappen. - Ruteren vil deretter ta en omstart automatisk. Du skal nå ha tilgang med standard IP, brukernavn og passord og kan legge inn igjen oppsettet på nytt.
srisri Skrevet 3. august 2005 Forfatter Skrevet 3. august 2005 Problemet er løst! Routeren måtte bare resettes ja. Passord og brukernavn skulle være blank. Takk for hjelp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå