Gå til innhold

6000kr en grei pris for canon 300d med sigma 18-50


Anbefalte innlegg

Hei , lurer på om dette er en grei pris for 300d. Har hatt planer om å kjøpe meg et kamera lenge og tilslutt falt valget på nikon d70. Jeg fant det brukt og avtalte med selgeren at jeg skulle betale 3000 på forskudd. Etter my fram og tilbake sa jeg at jeg skulla ha pengene tilbake. Disse har jeg desverre ikke fått ennå, og jeg er svert usikker på at jeg noensinne får se de igjen :no: . Derfor har jeg lite penger igjen. Kjøpe brukt igjen er helt uaktuelt.

¨

Jeg regner med at 300d vil hvere mer en bra nok for meg , men er prisen for høy?

Vet at nikon d70 fortsatt kan skaffes for ca 7000kr, men 1000kr eksta virker som utrolig mye penger i øyblikket :ermm:

 

Så bør jeg kjøpe 300d eller er prisen for høy?

 

 

 

Takker på forhånd for alle svar :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig anbefaler jeg D50 med 18-55 om du ikke vil betale tusenlappen mer for D70 med 18-70 (bedre objektiv). D50 er regnet som et meget bra kamera, og yter minst like bra som D70 og D70s bildekvalitetsmessig (med likt objektiv da, så klart), mens D70/D70s har flere funksjoner og muligheter å vokse med, samt at kit-objektivet er meget bra.

Lenke til kommentar

Har økt bestemt meg for å droppe 300d til fordel for d50 eller kanskje olympus

e-300 :hmm: Nikon d70 er desverre ikke å oppdrive i byen for øyeblikket, og blir det kanskje heller ikke. Ellers har jeg ikke nølt med å ta det.

 

Så valget står mellom d50 og e-300. Begge med standar kitt. Noen som har en formening om hvilken av kamerane og objektivene som er best. Har lest at e-300 har dårlig batteri, stemmer dette ?

Lenke til kommentar
Har lest at e-300 har dårlig batteri, stemmer dette ?

Hmm... har selv et slikt et kamera, og nei, kan ikke si jeg er misfornød med batteriene nei. Nå veit jo ikke jeg hvordan batteriene er i canon eller Nikon, men mine batterier holder fin fint. Står et sted at de holder til rundt 400 bilder, men på min sommerferie til Lofoten holdt de til 600 uten at kameraet starte å klage. :yes:

 

Om dette er godt nok får noen andre avgjøre. :roll:

Lenke til kommentar
Drar til byen for å kjøpe d50 no til ca 7000kr :D

Du får skrive en ny post med førsteinntrykket når du har fått prøvd det litt :)

Skal gjøre det. Har støtet på et problem, i butikken fikk jeg vite at manualen skulle være med men når jeg kom hjem fant jeg ikke noen manual. Jeg dro ned til butikken noen timer senere (bor et stykke fra sentrum) . Mannen som hadde solgt meg kamerat var ikke på jobb så jeg fikk tak i en annen. Han sa at manualene kom seperat og at det kunne ta flere uker før jeg fikk den :cry: . Synes dette er sikkelig dårlig av bjeteningen som sa at manualen kom med. Han var tilogmed og skjekket at alt var der :no:

 

men, men sån kan det jo gå

 

Har bare et spørsmål om lading av batteriet, skal jeg først bruke det helt opp og så lade det opp når jeg ikke lengre får noen reaksjon ?

Lenke til kommentar
Han sa at manualene kom seperat og at det kunne ta flere uker før jeg fikk den

Japan Photo? I såfall har du nok fått en EU modell (garantilappen til selve kameraet skal være stemplet Interfoto Norge, hvis ikke er det EU modell). Har du fått EU modell uten å blitt gjort oppmerksom på det, så anbefaler jeg deg å heve kjøpet og kjøpe kameraet i en butikk som selger norsk versjon og ikke lurer deg. Da får du også med norsk manual der og da. Kameraet koster under 7000 kroner for norsk versjon andre steder.

 

Har ikke hørt at Interfoto har hatt problemer med å få trykket opp norsk manual, men i såfall har det skjedd veldig nylig.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Finner ikke noe stempel fra interfoto nei :( Gjør dette mye, fikk vite at jeg hadde 5 års norsk reklamasjonsrett ?

 

Hvordan er det med ladingen , ikke lett å vite uten manual. Skal jeg lade opp når batteriikonet blinker ?

 

Sprøsmålet er kanskje litt vel "nybegynner" men jeg vil helst ta så best mulig vare på batteriet og kamerat.

Lenke til kommentar

Jeg fant ikke noen pdf manual for d50 på nettet. Men d70 sin ligger ute. Der kan du sikkert lære om mange av de samme funksjonene inntil du skaffer d50 sin:

 

http://www.nikon.com.sg/CATALOG/D70_UserManual.pdf

 

Forøvrig synes jeg det høres ut som du har fått møkkdårlig service. Si at du skal ha manualen ellers så hever du kjøpet så tenker jeg de tryller fram en.

 

hilsen lars

Endret av larskt
Lenke til kommentar
Finner ikke noe stempel fra interfoto nei :( Gjør dette mye, fikk vite at jeg hadde 5 års norsk reklamasjonsrett ?

Det er en del fordeler å ha norsk garanti fra norsk importør. Det er skrevet en del om det her på forumet før. Blant annet så letter det garanti/reklamasjonssaker og du får bruksanvisning på et nordisk språk. I Nikon sitt tilfelle får du norsk.

 

Jeg ville uansett hevet kjøpet, og kjøpt kameraet et sted der de yter kundeservice og er ærlige med kundene sine. Det koster ikke mer (vet om norske kit-pakker i Oslo til under 7000 kroner) og du får med norsk bruksanvisning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...