Mogge_ Skrevet 2. august 2005 Rapporter Del Skrevet 2. august 2005 Jeg har bluecom bredbånd, har 2 pc'er tilkoblet en switch...Men nå i det siste har vi begynt å miste nett, men da er det bare å restarte pc'n så har vi nett igjen...Denne feilen kommer ofte da jeg lar pc stå på... Noen som vet hva som kan være feil? Har topcom modem. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 2. august 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. august 2005 Ingen som har en liten anelse da? Lenke til kommentar
Flames Skrevet 20. august 2005 Rapporter Del Skrevet 20. august 2005 Hei, Jeg har akkurat samme problemet, jeg har også bluecom - hadde vært veldig fint hvis noen visste noe, for det er relativt plagsomt, og bluecom support har heller ikke vært stort til hjelp så.. Jeg har et efficient (siemens) speedstream 5100-modem En fyr snakka noe om sync error. kan det være det, og hva betyr det? Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 20. august 2005 Rapporter Del Skrevet 20. august 2005 Hvis det hjelper kun å restarte PC, ligger vel problemet her. prøvd å fornye IP-adressen din? (høyreklikk på lokal tilkobling->reparer) Får du pinget noe på nett, evt. den andre PCen? Lenke til kommentar
Flames Skrevet 20. august 2005 Rapporter Del Skrevet 20. august 2005 For min del trenger jeg bare vente litt, så funker det igjen. Av og til disabler og enabler jeg nettverkskortet mitt, så funker det. Jeg har prøvd å renewe, men den får det ikke til Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 20. august 2005 Rapporter Del Skrevet 20. august 2005 Jeg har også et lignende problem.. Har også Bluecom. Problemet begynte etter at jeg fikk oppgradert linja til 4400/640. Problemet mitt er at modemet "henger seg" sånn 1-2 tiden hver natt. Det er forskjellige tider hver natt, men rundt 1-2 tiden skjer det. Jeg har et Thompson Speedtouch 510i. Når modemet "henger seg", må jeg ta ut strømmen til modemet i ca 1 minutt for å sette den inn igjen. Det hjalp ikke å slå av og på med knappen. Jeg har også et Ericsson HM210di, som jeg har koblet til nå for å se om det kan hjelpe noe. Men når flere har tilsvarende samme problem så satser jeg en femmer på at feilen ligger hos Bluecom. Lenke til kommentar
Flames Skrevet 20. august 2005 Rapporter Del Skrevet 20. august 2005 Tror også feilen ligger hos bluecom, selv om de mente noe helt annet første gang jeg klaga. Så flytta jeg til ei annen leilighet, i går faktisk, og jeg har fortsatt samme problemet. Er forresten kobla til i Narvik. De mente først jeg hadde noe kludder med windowsen min, så jeg testa både med en clean install av XP SP2, Ubuntu linux og OS X - samme feilen overalt. Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 21. august 2005 Rapporter Del Skrevet 21. august 2005 Nå har linjen min vært oppe i over et døgn. Enten hjalp det å bytte modem, eller så har Bluecom ordnet opp i sakene. Hva med dere andre, har dere fortsatt problemer, eller har ting ordnet seg? Lenke til kommentar
vizit Skrevet 22. august 2005 Rapporter Del Skrevet 22. august 2005 Jeg har også det samme problemet,men bare med UPC. Mister nettet hele tiden og da må jeg restarte modemet. Jeg ringte til Upc her om dagen og de sa at der var noe feil med modemet fikk byttet til en ny,men har fortsatt det samme problemet Lenke til kommentar
Flames Skrevet 22. august 2005 Rapporter Del Skrevet 22. august 2005 Jeg har enda samme problem. Har sendt mail til bluecom, men har enda ikke fått svar. Sendte mailen for fire dager siden.. Har også prøvd å ringe dem, men jeg gikk tom for penger på kortet før jeg kom gjennom. Blir å prøve å ringe dem en gang til, og kreve at de fikser det. Forbanna surt å betale for det her, når det ikke fungerer som det skal. Har vurdert å kjøpe nytt modem, men jeg skal høre med bluecom om ikke de kan sende meg et annet enn typen jeg har fra før. Lenke til kommentar
Ligaya Skrevet 22. august 2005 Rapporter Del Skrevet 22. august 2005 Har hatt samma prolem med Tele2. I dette tilfelle løste det seg etter en reformat av maskinen Lenke til kommentar
bcorny Skrevet 22. august 2005 Rapporter Del Skrevet 22. august 2005 Har hatt samme problem med Bluecom etter at de oppgraderte linja. Hos meg forsvannt linja en stund (10 - 15 min) for så å komme tilbake uten at jeg gjorde noe. I helgen har det imidlertid ikke vært noe problem. Lenke til kommentar
Flames Skrevet 22. august 2005 Rapporter Del Skrevet 22. august 2005 Hmm. Har merka nå i det siste at farta også er helt på trynet. Samme med responstiden. Maskina mi trenger ei formatering, så jeg får prøve å se om det forandrer seg noe etter det. Enda ikke noe svar fra Bluecom heller så. Frustrerende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå