Gå til innhold

Gammelt hovedkort og nytt problem


norgeeek

Anbefalte innlegg

Har et ca. 2 år gammelt Abit KT7 hovedkort.

Frem til nå har jeg kjørt et GeForce 256 pci-kort, men jeg har endelig fått meg et Asus GF 4 TI4400 deluxe. Nå er det bare det at dette fungerte utrolig dårlig, og etter en stund får jeg "SmartDoctor" opp å gå i noen øyeblikk, og den mener at hovedkortet ikke kan levere "Reliable 3.3V", og HardWare Monitor sier at 3.3voltage ligger på 3.45v.

 

Hva kan jeg gjøre for å få ned spenningen? En kamerat mente at jeg måtte flashe BIOSet til hovedkortet, hjelper dette, og hvordan gjør jeg det??

Er det farlig for skjermkortet å kjøre med denne spenninge i korte tidsrom, de noen spillprogrammer fungere greit?

 

Har ikke brukt maskinen siden jeg fant feilen, og nå savner jeg den...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


DOD skrev (2002-08-03 01:19):

Har et ca. 2 år gammelt Abit KT7 hovedkort.

Frem til nå har jeg kjørt et GeForce 256 pci-kort, men jeg har endelig fått meg et Asus GF 4 TI4400 deluxe. Nå er det bare det at dette fungerte utrolig dårlig, og etter en stund får jeg "SmartDoctor" opp å gå i noen øyeblikk, og den mener at hovedkortet ikke kan levere "Reliable 3.3V", og HardWare Monitor sier at 3.3voltage ligger på 3.45v.


Hva kan jeg gjøre for å få ned spenningen? En kamerat mente at jeg måtte flashe BIOSet til hovedkortet, hjelper dette, og hvordan gjør jeg det??

Er det farlig for skjermkortet å kjøre med denne spenninge i korte tidsrom, de noen spillprogrammer fungere greit?


Har ikke brukt maskinen siden jeg fant feilen, og nå savner jeg den...


Hei,

 

Her under har du BIOSE-n til ditt hovedkort

 

http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/engl...+KT7-RAIDBios

 

oh her har du BIOS oppgraderings guide:

 

http://www.overclockers.com/tips120/index04.asp

 

 

Problem solved.

 

Det er lite sansynlig at grafikkort tar skade av den økte spenningen, men man vet jo aldri. Jeg kjørte slik min GeForce 2GTS fra Asus på KT7A i et par måned uten problem, men det er jo klartt at her er det snakk om 2 forskjellige brikker så det finnes ingen garanti på at din grafikkort ikke skal bli ødelagt.

 

 

Hilsen

 

Staljin

Lenke til kommentar

Funka det: Neida...

 

Volten er fremdeles 3.43/3.45 v

Begynner å lure på om PSU`en er gåen, men da ville vel hovedkortet merket det? Det neste steget nedover på strømstyringen i bioset er 3.20, ca. 0.05 under 3.3 v hvis den nå ligger på 3.45.

 

Har sent mail til komplett for 4 dager siden, men ingen svar, skal ringe i morgen.

 

Det maskinen gjør, er at den kan starte greit i ME, kjøre fks. CS, Jedi Outcast og Quake 3 i perfekt 3D grafikk, den kan kjøre Windows Mediaplayer OK, men litt tregt. ALT annet ( FS 2002 PE, Asus digital VCR, Word, PowerDVD 2000 osv...) fører til en sort skjerm med en slags blå stripe helt i toppen, eller momentan restart.

 

Er det noen som har en løsning? Skal kjøpe nytt hovedkort til jul, men kunne tenke meg OK grafikk frem til det.

 

Noen som forresten vet hvorfor AGP Bus mode står på max 4x, current 1x? har enablet 4x i BIOS.

Lenke til kommentar

Fikk svar pr telefon. De mente jeg skulle teste HKskjermkort med andre hkskjermkort, for å se hvor feilen ligger.Det er bare det at det ikke er så mange i min omgangskrets som A: har kompatibelt utstyr og B: ønsker å risikere dette på denne testinga.

 

Har nå formatert c: og installert alle drivere på nytt. Smartdoctor funker, og mener at det er noe feil med "cddq(?)" som ligger på 1.58v. Hva skal denne ligge på, og hva gjør jeg????

 

AGPbus står nå på 0 eller off, og det gjør sideband også. Hva gjør jeg med dette??

Lenke til kommentar

Det er desverre et stort problem at "eldre" HK ikke støtter GF4 kort. Hadde su undersøkt litt før du kjøpte Grefikk kortet ditt sa hadde du funnet ut dette.

 

Du kan hvis du er heldig få det opp og stå, men om Grafikk kortet har godt av det er vel heller tvilsomt.

 

Løsninger er nok og kjøpe nytt HK

Lenke til kommentar

Har et Chieftech Dragon m/ 340w. HK skal støtte AGP 4x, og jeg har enablet dette i BIOS. Men under info i skjermegenskaperavansert sier den at "AGP bus: max 4x, current off, sideband off." vddq, som altså skal styre AGP 2x/4x (3.3/1.5) er oppgitt til 1.58.

 

Skal definitift kjøpe nytt HK, men jeg kan vel ikke benytte de gamle sd pc133 rambrikkene på noen nye HK? Eller er dette mulig? Hvis ikke blir det nokk en stund til jeg får kjøpt nytt utstyr. (Ser på et asus m/ 333 mhz fsb, firewire og usb 2.0)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...