Gå til innhold

Anbefaling bluetooth headset

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tja - nå skal jo BT være standard uavhengig av merke, men ofte sies det vel at man bør gå for et av samme merke som telefonen for å være helt sikker på kompabilitet.

Når det er sagt har jeg ikke gjort det selv.

Har en Jabra 250 som jeg er meget godt fornøyd med. Behagelig å ha på (bak-øret design) og god løsning for å lede innkommende lyd inn i øret.

Når jeg er ute og kjører har jeg det som oftest bare i øret under hele ferden fordi jeg knapt merker at det er der.

Enheten lades i en liten "dockingstasjon" som kan kobles fra selve laderen og festes i beltet (for å kunne plassere headasettet i når det ikke brukes). Men jeg tar meg selv i å ikke benytte meg av det. Jabra MÅ nemlig lades i denne enheten og jeg er redd for å ødelegge den.

På jobb benytter jeg en SonyEricsson HBH-602. Dette fungerer også utmerket men er litt mer kronglete å sette på øret. Det har derimot en smart patent for å bære med seg enheten; nemlig et halsbånd som kan festes i ladepluggen. HBH-602 lekker litt lyd, så ved fullt volum i stille omgivelser hører faktisk personene i "andre enden" sitt eget ekko. Men det er enkelt å skru ned volumet med volumknappene, og da forsvinner dette problemet.

Begge modellene har mange dagers standby og 4-6 timers taletid.

For å konkludere:

Fordel Jabra:

Noe bedre lyd (trolig bedre i støyende omgivelser) - behagelig å ha på over tid.

Fordel SonyEricsson:

Medfølgende "halsbånd" som festes i ladepluggen gjør at man slipper å putte headsettet i lommen eller andre steder men ha det hengende rundt halsen.

Til opplysning benyttes begge enhetene mot en god gammel Nokia 3650 og en Qtek 2020i - begge uten problemer.

Håper det var til hjelp.

Endret av Kristoff
Skrevet

Hei!

Jeg har god erfaring med SonyEricsson HBH-660. Det ligger godt på øret, har bra batteri og sist men ikke minst: nummervisning! Det er utrolig praktisk å kunne se hvem som ringer på headsettet når mobilen ligger i en veske i baksetet... :-)

Settet koster ikke så mye heller. Ser at en del butikker har sommerkampanje der du får med bil-lader osv :-)

-M

Skrevet

I Norge er tCom leverandør av Jabra, og har eget servicenummer for raskt help om det skulle være noe problem. Jabra er noe dyrere. Se etter Jabra BT-serien.

HBH-serien skal vel også fungere, men i og med at det er et Sony Ericsson-produkt, ville jeg ikke blitt overasket om ikke alt fungerte som det skulle sammen med en Siemens telefon.

Det mest optimale headsettet for M75 er Siemens orig. Bluetooth portable HKW-700.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...