andm Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 I en Wordpresss-blogg ønsker jeg å ramme inn noe av teksten for å tiltrekke ekstra oppmerksomhet. Jeg tenkte å ramme inn teksten i en ramme med en slags rød eller gul bakgrunnsfarge (farge har vel egentlig ikke noe å si, siden dette lett kan endres). Jeg regner med at dette er enkel CSS-kode for guruene her, så jeg håper at dere kan hjelpe meg. Det er selvsagt ikke noe i veien for at denne rammen kan «styles» litt, så lenge den er relativt stilren. Ved at en slik kode legges til i CSS-filen for det aktuelle temaet i Wordpress, vil det bli mulig å benytte en kode i innleggsredigeringsvinduet for å få denne rammen til å vise seg i innlegg i bloggen, korrekt? På forhånd takk for hjelpen.
Cucum(r) Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 CSS: p.uthevet { padding: .5em; background: yellow; border: 1px solid #333; } For å få denne effekta på e.g. eit P-element, gjer du slik: <p class="uthevet">Dette kjem inni den gule boksen</p>
andm Skrevet 1. august 2005 Forfatter Skrevet 1. august 2005 Tusen takk, dette var akkurat det jeg trengte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå