Gå til innhold

hvor langt skal jeg tørre å klokke mitt 6600GT?


Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

 

lurer på hvor langt jeg kan/skal klokke mitt leadtek 6600GT?

 

jeg bruker rivatuner og nå står "core clock" på 340 og memory clock på 1020.

 

er ikke noe klokke expert så jeg må bare spørre ;)

 

nå har jeg 8543 i 3dmark 03!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

når jeg klokker med rivatuner kommer det opp en gul varsel tegn på siden hær..

 

betyr det skjermkortet mitt er i fare eller. burde jeg isåfall holde meg innenfor "trygghetsfeltet"?

 

nå har jeg core og minnet akkurat på den "prikken".

"tuner" jeg mer opp nå får jeg det varsel tegnet.

 

får nå 8600 i 3dmark 03..

 

trudde man sku få mer med et klokket 6600GT.

 

 

edit: nå har jeg stående på "standard 2D"...er det riktig?

skal det ikke stå på performance 3D....

Endret av carl-kr.
Skrevet

Du må klokke på "performance 3d"

Det er 2d klokken du har stilt på. Noe som mest sannsynlig gjør at du bare har kjørt med overklokket minne.

Skrevet (endret)
Du må klokke på "performance 3d"

Det er 2d klokken du har stilt på. Noe som mest sannsynlig gjør at du bare har kjørt med overklokket minne.

åh ;)

da var det kansje ikke rart jeg ikke fikk noe serlig efekt :p

 

jaja, man lærer så lenge man lever!

 

så da er det bare for meg å sette på performance 3d og begynne på nytt?

Endret av carl-kr.
Skrevet (endret)

artifacts er grafikkfeil i form av striper og kanter osv i 3d animasjone. de oppstår når du har klokket kortet til sin grense med den spenningen og kjølingen du har. det er ikke skadelig i hele tatt, men de er der bare. for å få de til å forsvinne klokker man ned litt. da har man opnådd den optimale overklokken til kortet ditt med den spenningen og kjølingen det har.

Endret av Henrik2k
Skrevet
Har vært oppi 650/1080 med mitt xgx 6600gt, med zalman kjøler.

kommer ikke lengre en 570/1000 med mitt leadtek.stiller jeg mer opp får jeg artifacts :(

 

det er bare i far cry da :roll:

Skrevet

The ASUS Extreme N6600GT was a decent overclocker, with maximum stable frequencies of 580MHz for the GPU and 1160MHz DDR for the frame buffer. At such speeds, we saw an average improvement of 14% in 3DMark03 scores, which should make a good real-world difference for actual games.

 

Standar 500/1000

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...