Gå til innhold

Ustabil strømforsyning som forpurrer overklokkinga?


thoering

Anbefalte innlegg

Har en T-bird 1.33 AYHJA som jeg driver å skal klokke. Har lest at den bør greie 1.5GHz uten å stille volten. Min blir ustabil over fra rundt 1.5GHz. Den går stabilt nå (har testet stabiliten ganske bra med UT, 3dmark og cpustab.test) på 134x11=1475MHz med spenning på 1.85V. (Den litt latterlige fsb-økningen foretok jeg bare for at det skulle stå 1500MHz under boot:) .. Har satt spenning til max - 1.85V. Standard er 1.75V. Har sett at spenningen detter helt ned i 1.76V noen ganger, ifølge MBM. Betyr dette at strømforsyninga er ustabil, og for et øyeblikks for lav spenning forårsaker at maskina henger seg? Hadde vært no dritt det da, hadde håpet å slippe å bytte den med det første. Har en Silent Systems 300W, og kjører med et MSI K7T266 Pro2 RU...

 

Svar/erfaringer mottas med takk :smile:

mvh Espen Thøring

 

[ Denne Melding var redigert av: spn på 2001-11-26 22:08 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan også tas med at jeg har ikke noen problemer med temperaturene.. ved romtemp på 24c, er max load 44c nå som den går på 1475mhz. Og jeg har heller ikke noe problem nå på denne hastigheten, går stabilt, burde egentlig være fornøyd med den. Lurer bare på om dere tror dette betyr at det er den fordømte PSU´n som ødelegger for videre overklokking.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...