Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg simulere tastingen av et helt ord, ikke bare enkle bokstaver med

keybd_event(ord('F'), 1,0,0);

 

Hvordan få programmet til å "restarte" et visst antall ganger? Nå har jeg en button1 som kjører programmet, jeg vil gjerne ha det slik at jeg kan ha en en editbox1 hvor jeg setter inn et tall for hvor mange ganger button1 skal trykkes ETTER det har kjørt en gang, ikke på likt. Først en gjennomgang, så en ny, så en ny osv

 

Takk for alle svar;)

 

 

Edit: Fant ut alt utover natten, ettersom ingen svarte;)

Endret av jorgen_veisdal
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

gratz, btw for å restarte programmet kan du feks lage et batch script, og starte det med et lite delay i form1.close.

 

er ikke sikker på OnKeyDown eventet du vil frem til, mulighens

 

if key = *binary bokstav1* + *binary bokstav2* + *binary bokstav 3* then

begin

blablala

end

 

bare gjetter her, har ikke testa det -_-

Lenke til kommentar

Hvis det er slik å forstå at programmet skal kjøres, du skriver inn hvor mange ganger det skal starte, og det kjører så mange ganger etter hverandre (dvs. ikke starte f.eks. 5 instanser av programmet), så er vel batch script en litt kjip og unødvendig løsning. :p

 

En lettvinn løsning vil f.eks. være å kalle programmet med en parameter som sier hvor mange ganger det skal kjøre, og for hver gang programmet har gjort sitt så starter det seg selv igjen med én mindre i parameteren.

 

Dvs.; første gang kalles programmet på nytt med f.eks. 6 "omstarter": noerart.exe 6

Deretter kaller dét programmet igjen seg selv med én mindre: noerart.exe 5

Etc, etc, til det kalles opp med 1, da starter det ikke lenger en ny instans.

 

 

For å sende en serie tastetrykk til et vindu kan du bruke SendKeys (.NET, men følger med en portet versjon til Delphi 7 tror jeg), eller snekre sammen en egen som bruker keybd_event.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...