Gå til innhold

LØST! Battlefield 2 fryser/henger.....

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Som dere ser i min signatur har jeg plenty med "hestekrefter" til å drive Battlefield 2 med 4xAA og "high" på alt. Det gjør jeg også, men plages av at det henger/fryser i 1-3 sekund omtrent 1 gang hvert 4-5 minutt.

Kan være nok til at helikopteret plutselig er opp ned det.... :(

Før hadde jeg 3500+, 1gig Corsair XL minne, Ati x800xt, Abit AV8 HK og kun 1 Raptor disk. Da hadde jeg også problemet.... (Kjørte bare 2X AA da).

Har 2mb/s fra Canal Digital, og har testet den både gjennom switchen i min trådløse router, og direkte til kabelmodemet. Det ble det samme....

Det jeg har nå som før er et Hitec X-Mystique 7.1 Gold lydkort. (Det eneste PCI kortet som støtter DD 5.1 Live forøvrig.) Tror det er her problemet ligger. Det støtter nemlig ikke hardware akselerasjonen i Battlefield. Blir bare statisk bråk. Og EAX støtter det ikke heller fullt ut. Bare EAX 2.0 til en viss grad. Når jeg kjører Software aks. blir det bra lyd. Også med EAX.

Kan det være at jeg bruker software aks. som gjør at det henger/fryser jevnt og trutt, eller er dette noe som alle erfarer?

Er så jæ... fed up nå... håper noen har et svar.

Endret av Spurs
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Få deg 2 gig ram......med alt på high krever bf2 over 1 gig ram for å gå glatt.

Kjører alt på maks her med 7800gtx og med 1 gig ram hakka d som juling...med 2 gig går alt helt glatt...

du burde ha sjekka litt rundt...er mange tråder om dette...senest en i går...

For øvrig skal neste patch visstnok fikse det syke minnekravet i spillet...så hvis du har tålmodighet kan du jo vente...

For min del var bf2 ulidelig uten 2 gig...nå er det bare sweet.

Hvis du vil unngå laggingen må du faktisk kjøre på lavere resolusjon og kanskje kutte ned shadows og lighting.... Minne er så viktig i bf2.

Endret av AciD18
Skrevet
Få deg 2 gig ram......med alt på high krever bf2 over 1 gig ram for å gå glatt.

Kjører alt på maks her med 7800gtx og med 1 gig ram hakka d som juling...med 2 gig går alt helt glatt...

du burde ha sjekka litt rundt...er mange tråder om dette...senest en i går...

Ehhh, så du signaturen min??? Har 2 gig med RAM...

Skrevet

Tror jeg skal prøve å disable lydkortet, og installere drivere til AC 97 kortet på hovedkortet. Støtter det hardware aks. i BF 2? Eller tror dere ikke det har noe med saken å gjøre....?

Skrevet

Har samme linje fra CD som du, kjører også lyden gjennom software da mitt lydkort heller ikke støtter hw-modus.

Du skulle jo ha maskinkraft til å kjøre bf2 - i teorien iallefall. :D

Jeg har på følelsen at ditt problem ligger i noe (programmer) som kjører i bakgrunnen på maskinen din, ellers ville du fått opp melding i spillet om "network problems".

Jeg bare spør - kan det ha noe med disken dine å gjøre? Jeg ville sjekket det først.

Defragmentering--'

Tja - dette var kanskje et skudd i natten, men likevel...

Skrevet (endret)

Ahh,....sorry...såg på gamle specsa eg :)

Forøvrig kjører eg også software acceleration og har null hakking overhode, på et dårligere system enn deg. 3.2ghz p4, 2gig ddr2 ram og 7800gtx.

BF2 er rett og slett snålt på specs i grunn..

Alt av drivere er oppdatert? hovedkort osv?

Endret av AciD18
Skrevet

Får ikke opp noe melding om "network problems" nei.

Har ingen programmer som jeg tror kan forstyrre i bakgrunnen heller.

Bare "vanlige" prosesser og AVG antivirus.

Skrevet
prøv å kjøre "dxdiag" så setter du hardware akslerasjon(eller noe sånt) på null....på lyden assa

Og så setter jeg lyden i Battlefield på software eller hardware? Dumt spørsmål kanskje, men må bare spør....

Skrevet
Alt av drivere er oppdatert? hovedkort osv?

Jepp! Siste offisielle driver fra Nvidia på både hovedkort og skjermkort.

Hadde som sagt problemet med gamle spec også. Er litt bedre nå da... var litt verre før.

Jeg kan jo kanskje prøve å senke på AA, lighting eller noe, men skulle vel ikke være nødvendig med min relativt kraftige konfigurasjon?

Tror fremdeles det er lydkortet jeg da... skal prøve det integrerte.

Skrevet

NÅ skriver jeg mye selv her, men når det gjelder harddisken så er den jo nyformatert og installert. Kjørte defragmentasjon etter alt var installert. Likevel kan det jo være noe i bakgrunnen. Har sett at harddisk lampa lyser når det fryser.....

Skrevet (endret)

Prøv å sette ned lighting og shadows og aa bare for å se om det kjører bedre da...Kan det tenkes at det er noe galt med viftene i systemet? Må være noe rart et eller annet sted...Kjører det dårlig bare i bf2 eller andre spill også?

Prøv 3dmark05 og sjekk score der?

burde score minst 7000, men mer trolig 8000++

Endret av AciD18
Skrevet

Siden problemet ikke er konstant, har jeg ikke tro på at innstillingene på skjermkortdriveren (AA osv) er den slemme ulven her.

Skrevet (endret)

Nå prøvde jeg med det integrerte lydkortet. Satte det først på hardware og EAX, men det ble bare en kakafoni av lyder. Så prøvde jeg hardware uten EAX, og da spilte det bra. Men etter 10 min kom første sekundet eller to der det hang, og så kom det en gang til og en gang til.... F..!!!!

Har ca. 8300 poeng i 3dmark05. Kjører uten overklokking. 2200mhz CPU, 2-3-2-5@1T på minnet, standard klokk på skjermkortet så det skulle heller ikke være problemet.

Hoppet ut i Windows for å se på temperaturer mens jeg spilte. Ca 45 grader på CPU, og noen og 60 på skjermkortet.

Dette irriterer meg helt sinnsykt!!!!!!!!! Krasjet faktisk med en F18 pga heng mens jeg testet.... :(

Endret av Spurs
Skrevet (endret)

Vel etter å ha lest det siste innlegget ditt, tror jeg kanskje ikke du har større problemer enn oss andre som opplever ett sek opphold til tider i spillet. Dette kalles "lagging" og er serverrelatert.

Hvor store maps spiller du når dette skjer?

Oppstår problemer selv når spillet er rolig eller bare nåe det er masse stemmer, skyting og effekter?

Prøv og sett "effect" litt ned til neste trinn, og sett så sound til medium.

EDIT; Dine temp både på cpu og gpu er helt normale.

Endret av Nikkos
Skrevet

Kan forøvrig legge til at antialiasing ikke er problemet uansett hvordan du ser det med det skjermkortet. Kortet drar alt av aa og af på maks, samt transparent aa i bf2 uten at framerate blir en issue. Når det kommer til hakking en sjelden gang, kan det være serverrelatert. At det skjer 10 minutter uti spillinga tilsier vel mer eller mindre det, siden de fleste har hakkeproblemer før den tid, eller de 2 første minuttene av spillingen.

For øvrig tror eg at alle problemene dine mer eller mindre blir løst på 1.03 patchen, men den kommer ikke før i slutten av august :/

Skal visstnok fikse 100+ issues med bf2 og legge til favourites og history på server-lista.

Skrevet

Pass på at alle hardiskene dine kjører i riktig hastighet, kan hende hastigheten har blitt satt ned, det gjør at ting går tregere. Skjer nok ikke med Raptorene dine, men kan skje de andre.

Skrevet
Pass på at alle hardiskene dine kjører i riktig hastighet, kan hende hastigheten har blitt satt ned, det gjør at ting går tregere. Skjer nok ikke med Raptorene dine, men kan skje de andre.

Hvor sjekker jeg hastigheten på harddiskene? Og hva skal de være?

Skrevet
Vel etter å ha lest det siste innlegget ditt, tror jeg kanskje ikke du har større problemer enn oss andre som opplever ett sek opphold til tider i spillet. Dette kalles "lagging" og er serverrelatert.

Hvor store maps spiller du når dette skjer?

Oppstår problemer selv når spillet er rolig eller bare nåe det er masse stemmer, skyting og effekter?

Tror faktisk du har rett. I små maps er det bedre. Spiller som regel 64 eller 32. Og de er som regel fulle. Men jeg har alltid ping på 25-35 da. Det spiller kanskje ingen rolle? Har også spilt en del singleplayer nå bare for å teste, og der hakker det aldri.

Men er det virkelig sånn for alle??? At det ramler ut et sekund eller to i ny og ne?

Er jo for jæ... irriterende da!!! Som sagt du sitter og ruler i et Apache helikopter som du stod flere minutter i kø for å få, og så plutselig tar du en ufrivillig loop og så deiser du i bakken. Kompisen som sitter på blir sur, og du får ikke helikopteret i neste kø.... :nei:

Jaja... så dere mener jeg skal drite i mer feilsøking?! Det hjalp ihvertfall ikke å skifte lydkort som sagt.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...