Gå til innhold

data i bilen.. hjelp


Anbefalte innlegg

Hei. holder på å montere data i bilen. :tease: på skjermen i bilen er det bare en gul phono inngang som jeg skal bruke forr å koble data til. å bak på skjermkortet vet dere jo hva er. en rund med masse pinner i. saken er den att jeg har testet inne på tvn med denne kabelen å det funker ikke :cry: . har testetmasse å får ikke til... hjelp. hva nå??? har kappet en skjermdata kabel men vet jo ikke hvilken farger jeg skal kobl meg inn på den phone kabeln. er bare 2 ledninger inne i den "gule phono" kabeln. en rød og en svart... kanskje litt dårlig forklart.. men men.. :no:

 

 

 

victor :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden skjermen din har en phono-inngang skal den ha et standard video-signal (kompositt tv-signal, pal antagelig). Du må derfor benytte tv-utgangen på skjermkortet, ikke den vanlige skjerm-utgangen (da trenger du en spesiell converter isåfall).

 

Denne tv-utgangen pleier å være s-video. Siden du skal ha et kompoitt-signal trenger du en overgang som gir deg dette, som CMOTDibbler sa.

 

Hvis dette ikke fungerer må du kanskje aktivere tv-utgangen på skjermkortet.

Lenke til kommentar

Slik jeg gjorde det med et ATI-kort: Høyreklikk på desktop og velg innstillinger. Gå på fanekortet som heter innstilling og trykk avansert. Finn fanekortet som heter monitor (på engelsk, hvertfall). Her skal det være en oversikt over skjermer. Sørg for at skjermen er koblet til og skru den på.

 

Et annet alternativ er å laste ned Catalyst 5.7 med kontrollpanel. . Her er det mye enklere å velge eventuelle skjermløsninger.

 

Om du har G-Force må nok noen andre hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...