Gå til innhold

Hvordan unngå ufrivillig automatisk lokalisering?


Anbefalte innlegg

Jeg har engelsk Windows XP Pro installert og simpelten HATER at nesten alle programmer og drivere tvinger meg til å bruke norske menyer og dialoger!

 

Unntaket er om jeg får DLet en installasjon som KUN inneholder engelsk versjon, men det er noe som begynner å bli sjelden vare. Normen er heller å lage en gigantisk bloated fil på 80megg i steden for å gi en mulighet til å hente kun de 800k jeg faktisk trenger :-/

 

Hvorfor skal windows oppføre seg så jævlig nazi at den installerer norske versjoner av drivere, help-filer og kontrollpaneler, bare fordi jeg har satt regionen til Norsk? Noen jeg SELVFØLGELIG helst ønsker, da jeg er i norge og vil at klokka, datoer og andre formater skal se "normale" ut.

 

Eneste metoden jeg har funnet for å omgå dette er å sette region til UK og så knote og klore inn alle settings manuelt for å matche de norske. Da vil windows installere, og vise, ting slik jeg ønsker å ha det, men hvorfor skal det være så mye ekstra jobb for meg? Har nå laget en .reg fil som fikser dette etter hver reinstall, men igjen - dette burde ikke være nødvendig.

 

Hvorfor er det ikke en switch jeg kan slå på som sier "vis engelske menyer og dialoger SAMME FAEN!"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...