Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys NSLU2 - Erfaringer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk min boks i forrige uke og jeg må si at den fungerer helt fint. Den tar backup av en pc som er koblet opp trådløst, så hastigheten er litt deretter. Den ligger på ca 90 mb i minuttet. Hastigheten når jeg tar backup av pc'er som henger på tråd ligger på ca 150-170 mb i minuttet.

 

Noe som kan være en liten ulempe på denne boksen, (iallefall om du skal bruke det innebygde backupprogrammet) er at det du skal ta backup av må deles ut.

 

Ellers så må jeg vel nevne at jeg har lastet inn såkalt unslugged software på min, så i tillegg til det som allerede ligger på den, så kjører jeg ftpserver og webserver.

 

Om du kan henge på hvilken som helst usb-disk er jeg usikker på, men de fire som jeg har prøvd har funket.

 

arnstein

Lenke til kommentar

Jeg har en USB disk som har flere USB in-/utganger, går det da an å koble på flere enn 2 disker til enheten? Blir vel en slags seriekobling av hd'ene.

 

Du behøver jo ikke å dele filene dine hvis du skal ta backup hvis du har fått den til å funke som en ftp-server. Da kan du vel bare kjøre et script som sender filene du skal ta backup av med ftp til den. Kan jo kjøre pass og greier på ftp'en, det burde jo gå. Ulempen er vel at da må du flytte over alle filene hver gang, mao. ikke bare de som er endret/nye. Også må du fikse noe for å sørge for at slettede filer også forsvinner fra backup disken (hvis denne funksjonaliteten er ønskelig da).

 

Hva heter den unslugged software du kjører på disken? Greit å vite hvis jeg kjøper den.

 

Tnx

 

G

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...