Kenito- Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Jeg kjøpte meg en AMD Athlon 64 3200+, og jeg tenkte å prøve Win 64. Da jeg ikke er så oppdatert innenfor Windows, lurte jeg om på 64 bit er ute (noe jeg tror). Så jeg laster ned en torrent fil som heter "Windows XP x64BiT Professional Corporate Edition XiSO" Er dette en beta eller noe lignende? Finnes det et sted der jeg kan finne en Norsk versjon? (håper dette er Engelsk jeg laster ned, da jeg fikk Tysk windows xp 32 av en kammerat
sannheten_666 Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 godt mulig det er betaen ja. den flyter rundt på nettet fordi den var nedlastbar for alle fra microsoft sine sider. WinXP64 bit har kommet, men ikke i norsk versjon. det er absolutt ikke noen vits whatsoever å oppgradere til winXP64!! du vil få noe problemer med å finne drivere i første omgang hvis du har noen gamle devices enten på innsiden eller utsiden av maskinen, men den vil ikke være noe raskere for de fleste av oss. til og med microsoft anbefaler folk å holde seg på XP32 bit for de som ikke har et speielt behov for 64 bit støtte. å laste ned piratkopiert operativsystem er dessuten som å be om problemer da microsoft gjør alt de kan for å blokkere disse fra å motta oppdateringer osv. fra nettet. fungerer den XP du har, bruk den! vent heller på longhorn som kommer om et års tid, eller "vista", som nå er det offisielle navnet... (hmm... sikker på at hvis jeg hadde hatt et par dager å tenke på så skulle jeg klart å finne på et mer teit navn enn "vista", men det hadde blitt en vanskelig oppgave)
Kenito- Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Skrevet 28. juli 2005 Enig at vista ble et veldig mislykket navn, men den windowsen jeg har funker ikke, fikk beskjed under installasjon at jeg trengte noen filer fra windows cd'en og at jeg skulle putte den inn, selvom den allerede var inne. jeg får da heller prøve å laste ned Norsk 32 bits, vet du om noen torrent sider jeg får tak i den? ps. windows xp blocker manuelle updates når du har piratkopiert xp, men man kan fortsatt kjøre automatiske updates, hehe
sannheten_666 Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 hehe, okay, da så... når det gjelder operativsystem så kjøper jeg. tenker litt på stabilitet, oppdateringer osv osv.. som sagt så tror jeg du kommer bedre ut av det ved å bruke en norsk 32 bit winXP. men når du skal laste ned uansett så ble jeg litt mer usikker. men jeg tror det er vanskelig å få tak i winXP 64 bit på nettet. husk på at det ække mange som har det enda, og det florerer av betaer, siden microsoft la den fritt ut til nedlasting. jeg vil tro det er 90% sjanse for at du laster ned nettopp en beta versjon. dette blir ikke tilfellet med 32 bits norsk versjon! men hvorfor ikke kjøpe? skjønner at folk ikke gidder å kjøpe hvert eneste program de skal ha, men nakkurat operativsystem... men er det noe som nettopp burde piratkopieres så er det programvare fra microsoft!!
Kenito- Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Skrevet 28. juli 2005 Når det gjelder å ikke kjøpe et OS så er det fordi det er svinedyrt, og det er ikke store forskjellen å bruke det enten kjøpt eller piratkopiert, en windows CD er svinedyr som sagt. da er det bedre å bruke de pengenne på noe annet mener jeg, ms har nok av penger i kassa si, å føler ikke at jeg tråkker noen på store tåa. Ellers kjører jeg Linux på det meste jeg har, men nå skal jeg game litt, hehe så kjøpte en pc jeg kunne spille litt på.
Skagen Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Ifølge NFOrce.nl er denne utgivelsen ikke en beta ut ifra hva jeg kan se. Ta en titt selv her. Angående linking til NFOrce.nl og piratkopiering er det en disclaimer her som sier NFOrce.nl kun er en nyhets-side.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå