>Jonas< Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Noe som hvet hvor denne prosessoren ligger an i forhold til Intels Pentium Mobile med tanke på ytelse/klokkefrekvens?? Har funnet ut at denne yter 2,2ghz og er Athlons nest største mobile prosessor. Siden dette er en 64-bits prosessor, vil den da være bedre enn samtlige av Intels Mobile modeller? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310752&view=detailed Har gått meg i anskaffelse av denne pc'en og lurer på om det er noen som har litt kjennskap til den? Evnt brikkesettet NVIDIA nForce3 Go150. Har hørt dette skal være relativt bra...? Hvor kan jeg få kjørt 3dmark tester på min maskin?
th-3 Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 3dmark kan lastes ned fra futuremark: http://www.futuremark.com/download/?3dmark05.shtml ganske stor fil, håper du ikke bruker modem/isdn
>Jonas< Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Skrevet 27. juli 2005 Det skal nok gå bra. Har online adsl basis, men har målt den med speedometeret til ITavisen til godt over 2mbit... Enten har jeg vært heldig å fått en jævli bra linje, eller så er det noe gæli med testen med tanke på at hastigheten skulle vært på 1mbit..
kjaks Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Det skal nok gå bra. Har online adsl basis, men har målt den med speedometeret til ITavisen til godt over 2mbit...Enten har jeg vært heldig å fått en jævli bra linje, eller så er det noe gæli med testen med tanke på at hastigheten skulle vært på 1mbit.. Om du ikke har fått det med deg, så har Telenor oppgradert hastigheten for alle sine ADSL kunder. 704kbit->1000kbit, 1024kbit->2000kbit, 2048kbit->4000kbit. Uthastigheten er også høynet. Du har sikkert en oppgradert 1mbit linje, altså 2mbit inn og 200kbit ut. En 2mbit linje klarer å sleppe igjennom 256KB/s (ca.)
th-3 Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Du kan dobbeltsjekke linje med TPtest: http://tptest.se/lista_artiklar.asp?lngCategoryId=1307 eller dinside's surfometer: : http://www.dinside.no/php/art.php?id=91179 TPTest måler både TCP og UDP. Selv får jeg bedre opp-hastighet på TPtest, nedlasting ca det samme som Dinsides surfometer.
>Jonas< Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Skrevet 27. juli 2005 Det skal nok gå bra. Har online adsl basis, men har målt den med speedometeret til ITavisen til godt over 2mbit...Enten har jeg vært heldig å fått en jævli bra linje, eller så er det noe gæli med testen med tanke på at hastigheten skulle vært på 1mbit.. Om du ikke har fått det med deg, så har Telenor oppgradert hastigheten for alle sine ADSL kunder. 704kbit->1000kbit, 1024kbit->2000kbit, 2048kbit->4000kbit. Uthastigheten er også høynet. Du har sikkert en oppgradert 1mbit linje, altså 2mbit inn og 200kbit ut. En 2mbit linje klarer å sleppe igjennom 256KB/s (ca.) Nei, kjøpte adsl basis for et par måneder siden til 349 per måned. Sitter nå med to pc'er tilkoblet nettet, på msn, med 7 explorer sider oppe i tillegg til at jeg driver med nedlastning og har ennå en hastighet på 1900 ifølge speedometeret til ITavisen..
>Jonas< Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Skrevet 27. juli 2005 Har nå kjørt alle tre testene som er nevnt i innleggene ovenfor, og alle kommer ut med omtrent samme resultat. Dvs dobbelt så mye som jeg egentig skulle hatt..
kjaks Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 (endret) Det skal nok gå bra. Har online adsl basis, men har målt den med speedometeret til ITavisen til godt over 2mbit...Enten har jeg vært heldig å fått en jævli bra linje, eller så er det noe gæli med testen med tanke på at hastigheten skulle vært på 1mbit.. Om du ikke har fått det med deg, så har Telenor oppgradert hastigheten for alle sine ADSL kunder. 704kbit->1000kbit, 1024kbit->2000kbit, 2048kbit->4000kbit. Uthastigheten er også høynet. Du har sikkert en oppgradert 1mbit linje, altså 2mbit inn og 200kbit ut. En 2mbit linje klarer å sleppe igjennom 256KB/s (ca.) Nei, kjøpte adsl basis for et par måneder siden til 349 per måned. Sitter nå med to pc'er tilkoblet nettet, på msn, med 7 explorer sider oppe i tillegg til at jeg driver med nedlastning og har ennå en hastighet på 1900 ifølge speedometeret til ITavisen.. Ja det er jo det jeg sier! Uansett om du får ennå mer, så synes jeg du skal være ærlig og redelig og si ifra til telenor slik at de kan sette den ned igjen Når det gjelder prosessoren så vil den nok være på høyde med P-M 2GHz til 2.1GHz i ren prosessorkraft. Intels P-M yter hakket bedre per klokkesyklys sammenlignet med AMDs Athlon64. A64 er dog litt varmere. Må si at den var et godt kjøp sammenlignet med hva man får i en Centrino pc. Endret 27. juli 2005 av kjaks
FX-57 Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 3dmark kan lastes ned fra futuremark: http://www.futuremark.com/download/?3dmark05.shtml ganske stor fil, håper du ikke bruker modem/isdn ja, for det er noe skikkeli DRITT!!! brukte ca 8 timer på å laste den ned (dobbel ISDN), men vi får heldigvis bredbånd nå om noen måneder!!! Det blir noe annet med en 8mbit's linje
th-3 Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Ja Jonas, fikk du kjørt 3DMark? Sjekka på sidene til futuremark og ingen der enda som har testa AMD bærbar med 128 MB 9700, kun 64MB og de ser ut til å yte endel dårligere enn 128MB, under 850 poeng. Kjør i vei så får vi se om du kan slå Pentium M'ene med 128MB-kort?
>Jonas< Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Skrevet 28. juli 2005 Håper på å få pc'en innen helga. Så skal komme med et lite referat så snart jeg har fått den..! Må forresten ha skjedd no med linja mi i går for mista den tidlig på kvelde. Men nå er den tilbake med den hastigheten den skal ha..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå