Gå til innhold

nytt 939kort med agp?


Anbefalte innlegg

jeg har akkorat skaffa med nytt skjermkort ett Aopen 6800gt, men resten av systemet er litt i det svakeste laget..amd atholn xp2500+ 1,8ghz og ett msi k7n2 delta socket a hovedkort..

 

funker det vis jeg kjøper ett agp kort til socket 939..vil det vare en stund? eller budre jeg selge skjermkortet og heller kjøpe ett PCIe skjermkort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har akkorat skaffa med nytt skjermkort ett Aopen 6800gt, men resten av systemet er litt i det svakeste laget..amd atholn xp2500+ 1,8ghz og ett msi k7n2 delta socket a hovedkort..

 

funker det vis jeg kjøper ett agp kort til socket 939..vil det vare en stund? eller budre jeg selge skjermkortet og heller kjøpe ett PCIe skjermkort?

Når det gjelder prosessor-støtte vil alle socket 939-hovedkort "henge med" like lenge. Den eneste vesentlige forskjellen mellom nForce3 og nForce4 er vel at førstenevnte bruker AGP, og det andre PCIe. Det ser vel ut som om nVidias 7800-serie ikke vil komme i AGP-utgaver, men det er altså skjermkort-støtten som er det mest vesentlige her.

 

Selv har jeg et DFI NF3 som jeg er godt fornøyd med.

 

Dette kortet er også regnet for å være bra.

Lenke til kommentar

Gjorde nylig det samme som deg Espen, jeg oppgraderte fra s478 til s939 og satt med ett highend agp-kort fra før. Endte opp med ett Asus A8V Deluxe hovedkort som jeg er meget fornøyd med.

 

Personlig regner jeg med å ha glede av mitt X800XTPE i enda noen år før jeg oppgraderer det, og når den tid kommer er det ikke værre enn å bytte til ett hovedkort med PCI-e samtidig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...