Gå til innhold

Hvilket hovedkort anbefales socket 939


Anbefalte innlegg

Jeg skal oppgradere DAW pc'en min og tenkte jeg skulle gå for:

AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB

 

Pc'en skal stå i et musikk studio og skal være kraftig men stillegående.

Derfor tenkte jeg at jeg skulle overklokke den litt, så trenger et hovedkort som dette er lagt tilrette.

 

Mange av hovedkortene har PCI Express som skjermkort, jeg har AGP. Så hvis det ikke er noe veldig god grunn for det så ønsker jeg helst at hovedkortet har støtte for AGP.

 

Er det noen som har noen tips til hvilket hovedkort som jeg bør kjøpe?

Eventuellt noen som stusser på velget mitt?

 

Setter veldig pris på nyttige tilbakemeldinger.

Endret av kenny_ttgroove
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tilbakemeldingen, hadde ikke tenkt på det med rammen.

 

Jeg ønsker ikke at hovedkortet skal bråke, da velger jeg heller et som ikke bråker.

Har lagt resten av kabinettet til rette for en støy fri PC, med støydempene matter kjøleribber med gummimatter for harddisk m oppheng. Så alt som gjenstår er det mest vesentlige.

 

Men finnes det ikke et hovedkort som kan overklokkes som ikke bråker, som også er veldig bra?

Fikk vite av en kamerat at Gigabyte GA-K8NSU S-939 nForce3 250 skulle være ganske bra, noen erfaring med dette kortet?

Endret av kenny_ttgroove
Lenke til kommentar

Jeg har et AGP 4 skjermkort det billigste jeg fant, husker ikke hva det var i farten, skjermkort er egentlig ikke det jeg vil bruke penger på, så lenge det ikke vil skape problemer for meg.

 

Jeg har sett litt på det Abit kortet ja. Har sett litt på testen hardware.no har på det, virker jo positivt.

 

Det jeg lurer på er om det lønner seg å velge et hovedkort som har PCI express og kjøpe et billig skjermkort til det. Vil jeg da få et mye bedre hovedkort da eller er det liten forskjell? Hvis det er mye bedre hvilket skal jeg da velge?

Dette med tanke på mine kriterier: stillegående, rask, stabil og muligheten for overklokking, med andre ord det perfekte hovedkort. :D

Lenke til kommentar

Hvis du har et skjermkort med en liten kjøler,er det ikke noe problem å bytte ut den bråkete viften med en passiv-kjøler.

Hvis du har et skjermkort med en stor kjøler kan det bli problemer med å få plass til kjøleren.

Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt et Nforce 4 kort,for eksempel dette Abit kortet med passiv heatpipe kjøling.

Her har du et pci-e skjermkort med grei ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...