Gå til innhold

Montere Zalman vifte på xp3000+ på Epox 8KRa2+

HejAl

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har følgende maskin:

Hovedkort: Epox 8kRa2+ VIA KT600

CPU : Athlon XP 3000+

Kjøpte denne vifta i dag(går):

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302755&cks=PRL

Idet jeg skal prøve å montere vifta så viser det seg at det ikke er noen hull for skruer ved siden av CPU- "plassen", på mitt hovedkort, slik vifta trenger for å bli skrudd fast. Dette er utrolig kjipt da jeg ikke får brukt en helt topp vifte. Derfor lurte jeg på om det går an(det finnes sterkt nok lim til sånt) å lime fast cpu vifta direkte på cpu-en? Altså lime på undersiden av heatsinken som sitter oppå cpuen, og bare passe på at det ikke kommer noe lim på kjernen? Det burde jo gå, og det betyr ikke noe at jeg da aldri vil få demontert vifta. Den dagen jeg kjøper ny PC blir alt nytt uansett.

Men hva sier dere? Det er vel ellers ikke så mange gode viftealternativer i og med at hovedkortet mitt ikke(!) har skruehull ved siden av cpu- "plassen", slik det visstnok pleier å være. Med den medfølgende vifta går den over 70 grader når jeg spiller BF2, og vannkjøling kommer ikke på tale, altfor dyrt. Trenger vel uansett skruer til det og :p

Takk for hjelpen, setter pris på raske svar da jeg resier bort for en uke på fredag

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøleren passer ikke, det er ingen hull på hovedkortet. Hva med å sjekke kompatibilitet før du kjøpte den? Jeg ville ikke limt kjøleren på CPUen (kjøleren er jo tung).

Skrevet

Nå er jeg ingen pc-ekspert selv og hadde full tiltro til ekspeditøren min på datakjeden da jeg spurte om den ville passe. Sa jeg hadde socket A, som vifta støtter, og epox hovedkort. Har selv aldri før sjekket om det er plass til skruer på hovedkortet, pleier ikke å åpne maskinen så ofte. Så naiv som jeg var gikk jeg rett på og kjøpte den. Får prøve å bytte den...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...