Gå til innhold

Spille BF2 over wifi gir connection problems!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte å spille BF2 med kabel til routeren og det funket utmerket! Ikke noe problemer! Men nå har jeg gått over til trådløs router og nå for jeg Connection Problems hvert tiende sekund! Hva skjer? Noen opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skru av wireless zero configuration i tjenester i administrative verktøy i kontrollpanel. altså snarvei kontrollpanel-administrative verktøy-tjenester.

Skru av dette og sett trådløst nett til å bli funnet av kortet ditt.

Windows har en fin vane med å lete etter nytt og bedre nett hele tiden, noe som ødelegger for deg.

Vil tro det er dette som skaper trøbbel for deg.

Vil forøvrig anbefale å bruke kabel uansett. Liker ikke trådløst eg :) (slet med det i et år selv)

Skrevet

Ok. Jeg har slått av Wireless Zero Config. men vil kortet funke selv om det ikke blir administert av noe program når jeg starter maskinen på nytt?

Skrevet

Spørs hvilket trådløst kort du har, men det skal nå alltids være mulig å søke etter nett manuelt via kortet, eller søke en gang i windows.

Lykke til uansett...sitter på kabel nå og takk og lov for at eg er kvitt trådløst..:)

Skrevet
Skru av wireless zero configuration i tjenester i administrative verktøy i kontrollpanel. altså snarvei kontrollpanel-administrative verktøy-tjenester.

Skru av dette og sett trådløst nett til å bli funnet av kortet ditt.

Windows har en fin vane med å lete etter nytt og bedre nett hele tiden, noe som ødelegger for deg.

Vil tro det er dette som skaper trøbbel for deg.

Vil forøvrig anbefale å bruke kabel uansett. Liker ikke trådløst eg :) (slet med det i et år selv)

Hvordan skal eg få kortet mitt til å finne internett?

Skrevet

La wireless zero configuration være aktivert som standard. Og i stedet kjør denne kommandoen for å slå tjenesten av ved behov:

net stop wzcsvc

eller

sc.exe stop wzcsvc

Du trenger denne tjenesten aktivert når du starter Windows for at du skal klare å koble deg til det trådløse nettet uten 3. parts programmer. Etter du er koblet til, kan du deaktivere den.

Du kan gjerne lage en cmd/bat-fil som inneholder en av de to kommandoene jeg oppga. Så kan du legge filen på f.eks skrivebordet, og kjøre den ved behov.

Skrevet

Jeg gikk over til å bruke en slik lan/wifi adapter istedet for trådløst nettverk i PCen.

NULL mer problemer, da den boksen tar seg av all kommunikasjon med routeren og PCen bruker da bare LAN porten.

Kjelli

Skrevet (endret)
La wireless zero configuration være aktivert som standard. Og i stedet kjør denne kommandoen for å slå tjenesten av ved behov:

net stop wzcsvc

eller

sc.exe stop wzcsvc

Du trenger denne tjenesten aktivert når du starter Windows for at du skal klare å koble deg til det trådløse nettet uten 3. parts programmer. Etter du er koblet til, kan du deaktivere den.

Du kan gjerne lage en cmd/bat-fil som inneholder en av de to kommandoene jeg oppga. Så kan du legge filen på f.eks skrivebordet, og kjøre den ved behov.

ser ikke ut til å funke får meg når eg slår av det wireless zero configuration samma gamle skiten :(

Endret av Dj_Arnleif

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...