Gå til innhold

Ny telefon, K750i eller Z500?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Skal bytte ut min Nokia 3230 med en ny telefon siden eg ikkje har bruk for symbian lengre.

Vil da ha en mindre telefon, men fortsatt masse minne, bra skjerm, megapixel, video, blåtann å slikt.

Så da har eg egentli sett meg ut Z500, men siden det ikkje er noen tester av den ennå, så er eg ikkje heilt sikker.

K750i fikk 6`er i test og fekk anbefalt stempelet.

Så den ser eg og litt på.

Men har meget lyst på flipp telefon.

Noen som har prøvd Z500, og kan anbefale den, eller omvendt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har sett på de samme telefonene selv og slik som jeg ser det kan ikke z500 matche k750i hvis ikke 3G er viktig for deg da;)

Skrevet

En ting som eg vil ha på min nye telefon, det er rask prosessor!

Og bra søker, slik at eg kan ta bilder på fest uten at folk må holde seg balansert i flere sekunder.

Skrevet

K750i er gjennomsnittelig best på det meste. Den har bedre kamera, bedre brukervennlighet osv.. Den er også litt billigere.

De eneste fordelene Z500 har er 3G og at den er i klappformat. Om dette ikke er så viktig for deg bør du gå for K750i.

Skrevet
Flipp/Klapp frister enorm mykje!

Men som sagt, rask telefon og god søker er vell viktigere.

Hvordan er størrelsene på desse?

Størrelsen på mobilene eller hvor stor del av skjermen søkeren brukte? Forsto ikke helt.

Her er i hvert fall målene for mobilene:

K750i: 100 x 46 x 20.5 mm

Z500: 89 x 44 x 24.5 mm

Z500 veier 95 gram, K750i veier 99.

Skrevet

Størrelsene er vell ikkje så enkelt å sammenligne ved hjelp av mål i mm når ene er flipp å hin klassisk?

Haller godt mot k750i nå, men flipp og 3g drar meg litt tilbake.

Skrevet
Men som sagt, rask telefon og god søker er vell viktigere.

Z500 er mye raskere enn K750i. K750i er ikke akkurat spesielt treg, men det går i alle fall ikke an å bli raskere enn Z500.

Skrevet (endret)

Å? :) Prøvd den?

Noen som har testet den med disse java benchmarkene?

EDIT: Såg på Jbenchmark`s hjemmeside at k750i slår z500 på de fleste punkter i JBenchmark testene.

Endret av e_hamre
Skrevet

EDIT: Såg på Jbenchmark`s hjemmeside at k750i slår z500 på de fleste punkter i JBenchmark testene.

Ja. Du bør ikke henge deg opp i disse benchmarkene. Er jo helt uvesentlig hvor mange poeng den scorer, så lenge den klarer å kjøre spillene godt nok. Feilmarginen på slike benchmark-programmer er også veldig stor.

Skrevet (endret)

Ok.

Har du den da kansje?`

Håper noen kan fortelle litt om kamerasøkeren, han du ta bilder av ting som beveger seg uten at d blir etterskep i bildet?

Eller vise til tester av telefonen.

Endret av e_hamre
Skrevet
Det var veeeldig dumt av Sony Ericsson.. Ble en del mindre interresert i denne nå. :(

Z500 har da også 1,8" skjerm? Arrester meg om jeg tar feil. Om den er større er den i hvert fall ikke mye større.

Skrevet

Ja. Du bør ikke henge deg opp i disse benchmarkene. Er jo helt uvesentlig hvor mange poeng den scorer, så lenge den klarer å kjøre spillene godt nok. Feilmarginen på slike benchmark-programmer er også veldig stor.

Hastigheten til K750 er ikke noe tema.

Den har raskere og et mer intuitiv menysystem enn det meste.

:p

Skjermen til Z500 mener jeg er likt K750 1.8"...

Eneste fordelen for Z500 sin del er 3G, evt design, ellers blir Z500 grusa på alle de viktige punktene av K750!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...